Adalis Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Har vært kvalm og hatt hodepine siden desember.. Gått opp flere kg siden desember og. Flere stoffskifteprøver tatt som ikke viste feil. Jeg har "slanket" meg i tre uker nå, gått ned en halv kg og gått den opp igjen. Faktisk har jeg lagt på meg, for går også på vanndrivende, og det tar jo bort en del væske. Magen min vokser som bare det, spesielt over navlen!!!! Der er den ganske hard nå, men på undersiden er det mer fett liksom. Jeg ser ut som jeg er gravid i femte måned, for magen har jo kommet så høyt. Når man legger på seg blir vel ikke magen har sånn øverst?????? Kan det være svulst i magen eller noe? Det er noe inni der, gjør vondt når jeg hlder magen inne, og kan liksom dytte den fra side til side, akkurat som når man er gravid. Jeg er ikke gravid, hadde mens for snart to uker siden. Dog ganske uvanlig mens, men testet like før den kom og den var negavtiv. Hatt to ekstremt kraftige mensblødninger i begynnelsen av april og mai. Nå var den mer vanlig igjen, faktisk veldig liten. Noen som aner hva dette kan være?? Stoler ikke på legen min, han sier jeg bare skal ta smertestillende om jeg har vondt noe sted. Skal bytte, men kan ikke gjøre det enda, da jeg driver i en uføresak med nav nå.
eva luna Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Har du tatt en graviditetstest? det er de som får mensen selv om de er gravide. Ellers har jeg ikke peiling.
Adalis Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2007 Ja, for to uker siden, den var negativ. Dessuten sitter magen så langt opp at om jeg hadde vært det måtte jeg vært fire-fem måneder på vei, og det går da ikke ann. Den begynner å gå utover rett under puppene, på skrått... Må bruke mammabukse.. Føler meg ikke så lekker akkurat..
Sassy. Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Ville tatt det opp med legen jeg. Hørtes ikke bra ut. Men jeg aner ikke hva det kan være. Evt kontakte legevakt og spøre om å få komme inn der (så klarer du kanskje å snike deg rundt din egen lege )
Adalis Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2007 Hmm. Tror ikke de tar meg inn til legevakten når det ikke er akutt. Kan kanskje ringe noen andre legekontorer, men de er ganske strenge på dette med fastlege da. Fastlegen skulle henvise meg til gynekolog pga de sterke blødningene for tre uker siden, men har fortsatt ikke gjort det. Gynekologen kan veø bruke ultrlyd utenpå magen for å se om det kan være svulst eller noe???
eva luna Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Er du tynn ellers? Er det bare magen som vokser? Er jo noen som legger på seg kun på magen når de spiser mye usunt, men du sier jo du slanker deg. Du burde kanskje bedt om en grundig sjekk på sykehus eller noe.
Sassy. Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Gynekologen vil nok ha utstyr til å utføre ultralyd. Men du kan jo kanskje prøve å ringe direkte til gynekologen,i noen tilfeller (og noen klinikker) tar en inn pasienter uten henvisning,eller at gynekologen kan ringe fastlegen og purre. Vet tilfeller der det er gjort i andre tilfeller med fysioterapeut her. Kunne kontakte fysioen direkte,så tok de kontakt med fastlege etterpå for å etterlyse henvisning (eller forespørsel om)
Adalis Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2007 Er ikke tynn, litt kraftig. Veier nå 72 kg, er 166 høy. Men kun magen jeg legger merke til. Slanker meg ja, spiser lite og ofte og ikke godteri ogkun 1 porsjon middag... Og vanndrivende da, sist jeg tok det gikk jeg ned to kg på fire dager, så jeg må jo ha gått enda mer opp i vekt også. Ser gravid ut, ikke en eneste valk på magen, den er stram helt til litt under navlen, der henger jo lomma fra da jeg gikk med jenta mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå