Gå til innhold

Sykemelding..hvordan opplevde dere legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til lege i morgen, må be om sykemelding 50%.

Gruer litt, er redd jeg skal bli oppfattet som lat/sytete, da jeg hører andre har problem med å få gå redusert.

Noen med erfaring på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på dette...Dytter!

Skrevet

Nå er det jo stor forskjell på legene også da- noen er strenge, andre gir deg det du vil ha uten spørsmål (omtrent). Mine leger (de er flere som jobber redusert stilling) er av den siste sorten. Så for meg var det ikke noe problem å få sykemelding. Men jeg synes kanskje en lege som ligger midt imellom disse to ytterpunktene ville vært det beste.

Nu vel, det viktigste er vel hvordan man legger frem saken selv...

Skrevet

Det er vel nettopp det..

Jobber full stilling som spl, har vond rygg, sover dårlig og er konstant trøtt og fjern...jeg skulle så gjerne gått halvt, for å gå hjemme ønsker jeg ikke...

Skrevet

Du kan jo forsøke deg på aktiv sykemelding? Er det jeg har. Da setter de inn noen andre i din stilling, og så kan du gjøre det du orker, når du orker. Jeg er f.eks innom jobb 1-2 ganger i uka, og jobber mellom 1-4 timer hver gang. (Og da er det andre oppgaver enn de jeg vanligvis har)

Skrevet

Det er nok veldig individuelt. Jeg er også sykepleier. Jobber kun 75%, men har ikke overskudd til å ta en eneste ekstra vakt. Skjønner godt det blir tungt med 100%. Tror nok legene har forståelse for at det er tungt å jobbe som spl. Legen min har i alle fall spurt hver gang hvordan det går på jobb, og er åpen for å snakke om evt sykemelding. Har lyst til å fungere så lenge som mulig. Tror det kan bli lenge å gå hjemme hvis ikke.

Skrevet

Er avd.spl. men all sitting er faktisk det verste for ryggen.

Har enkelt oppdrag ute, men (hjemmespl) inn og ut av bil er også vondt..bare klaging her.

Det som er verre, er at jeg sover så dårlig, sovner først utpå morgenkvisten, så når jeg står opp kl 06 er jeg helt skutt hele dagen..og dette blir en vond sirkel..

Nå har jeg visst klaget nok...

men..aktiv er vanskelig siden ingen bare kan hoppe inn i min jobb

Skrevet

Skjønner det er tungt. Man skal jo fungere ellers også. Du har ikke mulighet til å gå halvt sykemeldt for eks? Kanskje du får mer overskudd da. Det er vel noen som skal ta over jobben din, når du går i permisjon. Kanskje du da kan få inn en ass avd spl så lenge, de dagene du er sykmeldt? Da får jo den personen en fin overgang til hun skal overta etter deg, når du er i permisjon.

Skrevet

...min vikar begynner uken før jeg går i permisjon.

Burde selvsagt vært overlapping..men..

Takk for svar, forresten!

(Har tre jenter hjemme, så jeg føler jeg skylder resten av familien å være litt opplagt selv om jeg er gravid) :-)

Skrevet

Dytter..

Mitt problem er sjefen min, som ser på meg som en klagete person som går i 50 % sykem. Hun har ingen barnselv, og mener vel at ingen andre heller burde det...

Glad jeg har en ok lege!

Skrevet

Huff, føler med deg. Det høres ikke greit ut! Er det lenge til du skal ut i permisjon?

Skrevet

Blir nesten flau når du spør siden jeg har klaget sånn burde jeg vel være dagsventende...men er 5 mnd/23 uker.

Så..en stund til permisjon kan du si.

Forresten, noe helt helt annet...deilig deilig vær i dag!

:-)

Skrevet

Jeg hadde ikke noe problem med å få 50% - jeg tenkte på forhånd at om jeg om ikke annet kunne få kommet ned til 70% så skulle hverdagen bli litt lettere. Men legen sykemeldte meg 50% - og det skal jeg fortsette med frem til permisjonsdato. Sliter med mye allergi/astmapust i tillegg til noe bekkenløs. og da jeg sitter veldig mye på jobb, så gjør det skrekkelig vondt etter en halv dag på stolen...

Er jo bedre at man klarer å få gjort noe aktivt 50% av dagen, enn at man sliter seg sånn halvveis igjennom en hel dag på jobb...Slik føler jeg iallfall. Klarer å være mer effektiv de 50% jeg er på jobb, fordi jeg vet at etterpå kan jeg gå hjem å hvile, og jeg får mer overskudd til neste dag på jobb.

Lykke til hos legen. Ta vare på helsen din:)

Skrevet

Det hørtes bra ut, at du får det til å fungere og at legen er med på laget!

Håper tiden du har igjen blir bra!

Takk takk...skal se om jeg ikke klarer å bli enig med legen min.

Ps. Må du fornye sykem hele tiden, eller har du en som går fram til perm.start?

Skrevet

Jeg er også 23 uker i dag. Kjempe fint vær ja. Kan jeg få til å klage på at jeg skal på senvakt i dag??? Har ikke litt lyst en gang:)

Skrevet

Jeg har gått 80% siden uke 5. Har vært kjemptrøtt og sliten. Det er bedre å jobbe mindre og yte maksimalt når du er der. Hvis legen din er for streng, be om en annen leges mening, eller be jordmor kontakte legen din.

Jeg er lærer, så jeg går heldigvis inn i en lang ferie snart. Det blir godt å kunne slappe av hver dag uten at noe henger over hodet på meg. Nå ligger det rettebunker til langt over ørene på meg. Stress det også.

Tenk på deg selv og sett din egen helse foran jobben.

Skrevet

Ja..du kan klage! :-)

Går det greit i jobben din? Blir du tatt hensyn til?

Skrevet

Er gidt med lærer,- og jeg misunner dere ferien!

Men, jeg ser også alt arbeidet dere har hjemme og på fritiden, så jeg unner dere den fullt ut!

Vet hvor stress ugjort arbeid er..på en fin søndagskveld.

Takk for svar!

Skrevet

Takk. Ville heller vært på stranda i dag.

Det går stort sett greit. Det er litt tungt inni mellom. Jobber på en akuttavd, med pasient ansvarlig sykepleie. Opplever at alle har nok med sitt, men sånn blir det når vi har ansvar med alt i forhold til pasienten. Kommer veldig an på type pasienter vi har. Er glad for at jeg holder ut enda, for jeg tror jeg hadde kjedet meg hjemme.

Skjønner deg godt som har 3 barn, for de krever jo sitt. Blir slitsomt å fungere fult ut på jobb og hjemme da.

Skrevet

DYTT DYTT DYTT::

Var til lege som mente jeg bare måtte jobbe fullt, arb.giver måtte ta ansvar for å tilrettelegge.

Kan jeg kreve sykemld likevel?

Skrevet

Da ville jeg rett og slett gå til en annen lege...min terskel er lav for å bytte lege, for å si det sånn. Helsa mi er viktigere enn jobben! ;)

Skrevet

Var inne hos legen i 10 min.'Fikk sykemld med en gang.Har fått vondt i bekkenet.Så jeg bare sa hvor jeg hadde vondt ..Og hun nikket og ga meg sykemld med en gang.Gruet meg litt da jeg skulle dit, for har også inntrykk av at det å få sykemld var vanskelig.Men det var ikke noe problem i det hele tatt.Godt å bli tatt på alvor!Merker at jeg har blitt litt bedre nå som jeg kan ta det mer med ro;)

Skrevet

Dytter...flere med erfaring på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...