Gå til innhold

Noen som har peiling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bestemt meg for å ha permisjon et år. det vil si at jeg får 80% lønn.. Men er det noen som vet hvordan det blir med samboeren min når han skal ha pappa permisjon.Får han 100% lønn for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han får det samme som deg.

Skrevet

Bare et tips:

Har dere regnet på om det kanskje lønner seg å ta 100% dekning + f.eks 2 måneder permisjon uten lønn? Da får pappan 100%dekning de ukene han tar permisjon.

Kommer jo an på hva derer tjener og hvem som tjener mest, men for enkelte kan dette faktisk utgjøre noe! Dessuten utgjør det litt på feriepengene neste år også:)

Er altså ingen økonom, men leste dette på DinePenger.no:

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=181404

Ulempen kan kanskje være noen mindre rettigheter ang. f.eks sykdom den tiden man går i permisjon uten lønn, jeg vet ikke..

Skrevet

Det stemmer det med at pappan får 100% utbetalt av sin lønn også når han har permisjon og da får ikke du penger, men han(eller 80 hvis dere har 80). Så da må du enten drive dank hjemme i de 6ukene, ellers så må du jobbe. Noen tar ut feriepenger de ukene sa hun fra Nav til meg slik at de var hjemme sammen.

Hvis du tar 100% utbetalt så får du også litt mere penger enn hvis du tar 80%, men da må du jo være flink å posjonere ut pengene selv slik at du evnt kan ta lengre permisjon med de oppsparte pengene. Jeg skal nå gjøre det slik at det blir ett år med perm tilsammen. Det sa hun på nav også at man tjente mest på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...