sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 hun er syv år, og har en pappa fra marokko. dette har ført til at hun har mye, mørkt hår på kroppen, og hun er så lei seg for det, og så selvbevisst på det. nå hadde en av jentene på skolen blitt ertet for at hun var stygg med briller, så i dag nektet sofia å ha på seg skjørt, og skiftet til en varm bukse da vi kom til skolen. jeg ba de på sfo ta det opp med læreren i dag. i tillegg gråt sofia hysterisk da jeg skulle dra, og skreik og gråt og ville være med meg i dag. ikke så lett å rive seg løs da, men jeg måtte jo det. nå ringte læreren akkurat og sa at alt gikk bra. hun hadde samlet alle elevene i 1. klasse, 50 stk, og snakket om at alle har ting de kanskje ikke liker så godt ved seg selv, om erting osv. etterpå hadde hun og sofia avtalt at de skulle skifte fra bukse til skjørt begge to. er så takknemlig for at hun ringte, og for at hun snakket med barna. men er så lei meg på sofias vegne, hun er veldig plaget av dette håret. og jeg skjønner henne godt, hun har hår på ryggen og overarmene også, stakkars. hun er helt utrolig nydelig, og er populær, men er redd for at andre skal være ekle mot henne når de oppdager håret. uff,måtte bare få det ut, er litt lei meg.
chrisallic Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 synest at du taklet ``problemet godt.Synest at læreren også tok seg godt av lille jenta di.Synest det er viktig å lære barn at alle på denne jord er forskjellige.Det er viktig å bække opp ungene så når de kommer i vanskelige situasjoner så takler de dem godt.Ikke ver lei deg du,nyt det fine været og gled deg til lille snuppa di kommer hjem fra skolen,så kansje dere kan finne på noe ekstra kjekt.
snirkeline Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Uff,er så vondt når barna opplever slikt. Syns du tok det opp på en bra måte.Og det ser ut til at dere er heldig med lærer som taklet det fint.Håper hun slipper å oppleve dette igjen...
Anne-B. Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Godt at det tas ved rota! Det er sånne erfaringer barna våre dessverre må gjøre seg, men så er det fint for dem å se at det finnes noe å gjøre ved slikt! Så blir de flinkere til å si fra neste gang noen tramper over grensene deres.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Høres ut som det hele ble taklet på en god måte da, både av deg og lærer:) Håper jenta de slipper mer sånt nå fremover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå