Gjest Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Eldstegutten vår har alltid slitt litt med sovingen, men siste året har det blitt mye, mye, MYE bedre. Han har lagt seg fint om kvelden og sovet forholdsvis godt om natten for det meste. Før var han et mareritt å legge og våknet som oftest 1-10 ganger omtrent hver natt av ulike grunner, over en lang periode av mareritt, han kunne ha 3-4 stykk på en natt stakkers og i tillegg hadde han endel kvelder med natteskrekk (vill hyling i panikk uten at vi fikk kontakt med ham i det hele tatt, slo rundt seg og var umulig å vekke eller snakke til). Slitsomt for alle sammen. Spesielt etter at han begynte å dele rom med lillebroren på 2,5 år har han sovet roligere om natten, er han våken nå er det som oftest bare for å tisse elelr drikke litt vann. Men, det er fortsatt en ting igjen som plager oss litt og som vi ikke finner ut av. Noen ganger om kvelden begynner han å hylgråte og løper ut i gangen og virrer rundt der som en forvirret høne. Om vi ikke skynder oss opp da og tvinger han til å tisse så blir det dam på gulvet (med tvinger mener jeg ta ham med ut på do, hjelpe ham ned med boksershortsen og holde ham fast på stedet til han tisser, han skriker hele tiden at han ikke vil, men tisser alltid nesten med en gang, gjør vi ikke dette tisser han på gulvet). Dette begynte etter han sluttet med nattbleie i januar og skjedde ca 2 ganger i uken i begynnelsen, og ca 2-3 ganger pr mnd nå, så det kommer seg. At han må på do og er trøtt når han gjør dette skjønner vi jo, men vi skjønner ikke hvorfor han gråter/skriker sånn? Han høres jo helt hysterisk og vill ut til tider. Alle andre kvelder og netter går han rolig og fint på do, helt som normalt, dette skjer bare av og til. Min mann mener det kan være at ham må så voldsomt på do at han får vondt i tissen og det er derfor han gråter, men siden jeg ikke er gutt/mann så vet jeg ikke helt hvordan dette fungerer da... Er det noen her som har vært borti noe lignende? Evt har noen forslag til hvorfor han gjør dette? Etter han har vært på do disse kveldene fortsetter han å gråte hysterisk, kjefte på oss (kalle oss dumme mamma/pappa ol) helt til han er i seng igjen, da roer han seg fort og sovner fint. Er sjeldent han husker dette dagen etter.
Anne-B. Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Høres nesten ut som at han går i søvne, eller at han i alle fall ikke er helt våken. Det hender at datra vår "våkner" i løpet av natta, og en sjelden gang er hun ikke tilsnakkbar, bare hyler og gråter, og alt vi gjør er feil.. Hun må rett og slett gråte fra seg litt, for så å få tilbudom å komme opp i senga vår for å kose. Men innimellom gråtinga, så er det akkurat som hun "sovner" igjen, men så går det ei lita stund også er det skriking. Det med at han får vondt i tissen sin, kan jo hende! Jeg veit jo heller ikke hvordan det føles for en gutt / mann å være tissetrengt..
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Huff, går du enda.........huff,huff....jeg husker hvordan det var i varmen.....holder du ut?
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Ja, jeg har også inntrykk av at han går litt i søvne, han er i hvertfall ikke særlig tilsnakkendes, men han får jo med seg litt da, hvem av oss som følger han og slikt. Men "godt" å høre at det er flere. Har spurt venninner med barn, men de kjenner ikke igjen dette i det hele tatt. Takk for svar! :-)
MammaTil2 Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Min teori er at han sover så tungt når han merker at han skal tisse, at han ikke våkner nok til å vite hva han gjør. Noen ganger er det i en lettere søvnfase han skal opp, og da går det greit. Gutten min (på litt over fire år) har ved et par anledninger stått opp, gått innenfor døren til vårt rom og tisset på gulvet. Hvis jeg prøver å si at han skal gå på badet begynner han å hylskrike, men når jeg setter han på do tisser han med en gang. Jeg håper det bedrer seg når han blir litt større :-) Skal ikke du snart dra på sykehuset, forresten? Jeg føler virkelig med deg, som går høygravid i varmen...
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Må vel det... Fortsatt 3 dager til termin, menjeg er ikke helt god nå nei, sur og grinete, i elendig form (vipper på grensen til svk.forgiftning) og bor på et av landets varmeste steder, er alt over 26 grader i skyggen her. Heldigvis har vi anskaffet oss vifte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå