Gå til innhold

Er dette vanlig for en 3 åring - hukommelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jr har lagt seg, hender det at han vil ha en eller annen leke med seg oppi senga - og får som regel lov til det. Når han har sovnet, legger vi den på plass igjen i lekekassa - så han ikke skal dunke bort i den i søvne.

Vi snakker også litt på sengekanten om hvordan dagen har vært, og om det er noe han synes er skummelt på rommet etc.

Men med en eneste gang han slår opp øynene, spør han etter det bladet eller den leken han sovnet med - og begynner å snakke om det vi snakket om kvelden i forveien.

I går fikk han svone i min seng, for det var så skummelt inne hos han. han ble vært inn etter at han sovnet - og når han kom inn til oss i dag tidlig sa han : "Det var jo ikke skummelt inne på rommet mitt"

Er det vanlig at unger husker sånn med en gang hva som skjedde kvelden før ? Jeg klarer det ikke, og ikke pappaen heller - så vi er litt undrende...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det tror jeg..

Julaften overnattet vi hos min bestemor, og hun la seg sammen med snuppa. Jeg la meg der når jeg skulle sove, og det første snuppa spurte om når hun våkna var "hvor er oldemor?" Da var hun 2 år og 3 mnd.

Hender nå også, at hun spør med en gang, om noe som skjedde kvelden før...nå er hun snart 3..

Skrevet

Tror de husker rimelig godt. Vår på 2,5 år har vi flere sånne episoder med. Hvis f.eks farmora han har vært hos oss og lagt han. Så lurer han veldig på morgene hvorfor farmor ikke er der når han våkner. Forventer nesten at det er henne som er der når han våkner. Han husker tilog med fra forigge sommer. Da solgte farmor bilen sin til noen hun kjenner. Han har ikke sett den bilen siden i fjor sommern. Og når han så den nå. Sa han farmors bil. Og da var han jo bare 1,5 år. Merkelig det der.

Skrevet

Er det ikke slik at fordi langtidshukommelsen deres ikke er så god, så har de veldig god korttidshukommelse?

Mener å huske at jeg leste det i ene boken min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...