Gå til innhold

Trollmor og trollungen!


lille-snupp

Anbefalte innlegg

Heia!

Her kommer en liten oppdatering fra oss i nord... :)

 

Vi har fått time til fjerning av hftegipsen i morra, jeg gru/gleder meg grenseløst! Blir rart å skulle se bena til Synne for første gang på 6 måneder, og hun kommer nok til å synes det er veldig rart selv.. Jeg hadde den sore ringerunden og krangla med halve skehuset i går, men fikk dem endelig med på at hun skal få litt beroligende medisin før de begynnermed sirkelsaga... hun er livredd for alt av "motorlyd" for tida, og når de i tillegg skal stå og sage og rive og slite i gipsen hennes blir det nok en smule treumatisk både for store og små..

 

I dag skal jeg på bukse-shopping, men aner jo ikke hvilken størrelse hun bruker, siden hun ikke har brukt bukser på et halvt år nå...

Hva slags type bukser bruker du? bruker de dem utenpå eller inni skinnene?

 

dette innlegget var vel forholdsvis meningsløst, men er mye tanker som kverner i hodet nå, er egentlig ganske redd for at de skal ta av gipsen for tidlig, sånn at vi må ta hele greia på nytt igjen... Gruer meg til stelling og bading, aner jo ikke hvordan man steller en unge uten gips..

 

Æsj, gleder meg til neste fredag, da har ting sikkert gått seg til og smertene vi må forvente re vel også forhåpentligvis borte:)

 

 

Hvordan går det med jenta di da? Har hun tilpasset seg livet med skinner?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om denne ikke var til meg, så måtte jeg jo inn å lese alikevel!

 

Hvordan har det gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har faktisk gått over all forventning! Helt utrolig bra!!!

 

Var desverre litt av en prosess å fjerne gipsen... Var først oppe på barneavdelinga og fikk beroligende /likegladmiddel, før vi gikk ned på ort pol hvor en sykepleier sto klar med saga.. Både jeg og pappan måtte prøve å holde fast synne mens pleieren saga for livet, men måtte gi opp, siden gipsen var så tykk og Synne så urolig. Det bar da opp på barneavdelinga for ekstra dose beroligende og tilkalling av ekstra mannskap... Jeg og tre sykepleiere måtte til for å holde fast synne, som var krakilsk.. Men etter 40 hjerteskjærende minutter var endlig gipsen av:) Etterpå bar det ned på røntgen før vi traff ortopeden, en gretten gammel gubbe. For en gangs skyld var han blid som ei sol, og kunne forteller oss at hoftene nå var FRISKE og NORMALE!!!!!

 

Helt utrolig, i hadde jo forberedt oss på 3-12 mnd med skinner!! I følge han trang vi ikke skinner i det hele tatt, men jeg føler meg fortsatt litt utrygg, så vi avtalte å bruke dem på nettene (nesten som en nattbøyle etter regulering, for å holde det litt på plass, om du skjønner).

 

Synne elsker livet uten gips og ser ikke ut til å ha noe vondt heller. Hun er helt vil når hun får ligge naken på stellebordet og klaske seg på magen:) Hun skjønner ikke helt hvordan hun skal krabbe uten gips, så hun heiser seg opp på rumpa hvor hun sitter i spagat og drar seg rundt. I går fikk hun til og med sitt første bad på 6 mnd, og etter et minutt med vannskrekk så var alt fryd og gammen, og hun storkoste seg!

 

Er utrolig deilig å endelig kunne gjøre ting, som for andre er helt hverdagslig... Bare det å kunne bade, skifte bleie på vanlig måte, og ikke minst å kunne holde henne tett inntill seg uten den harde gipsen i mellom, føles utrolig stort! Tror vi går en fantastisk sommer i møte, og vet at etter vi har klart dette, så kan vi jammen klare hva som helst:)

 

(sorry at det ble litt langt, jeg blir liksom så gira og har så lyst å rope ut til hele verden hvordan det går med Synne.. hi hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott!!! :-) Godt å høre!! Hun må jo føle den friheten nå uten gips!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk så fint. Må jo være nydelig å slippe gipsen!!

 

Det er veldig koselig at du har lyst til å dele dette med oss andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...