Gå til innhold

Dere som har vært i utlandet med 2-3 åringer (syden eks)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å reise til Hellas i sept. Og ha med gutten vår på 2,5 år. Hvordan er erfaringen deres å ha med barn på denne aldren. Jeg tenker på alt av flytur,venting,bading,mat osv.

Vi bor ganske nærme Torp flypass, men de flyr bare på kvelden til Hellas. Fra Gardemoen er det tidlig om morgenen. Og 1 1/2 time å kjøre. Så sånn sett passer ingen av tidene for gutten våres. Blir jo slitsomt for han å være oppe til kl.12-01 om natta. Også er han en aktiv krabat. Kanskje vi bare er døds slitne etter en sånn tur. At vi bare må fly etter han. Men det vet vi jo ikke før vi har prøvd da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært på tre syden turer med våre to barn første da de var 4mnd og 3 år. Nå sist var de 3 år og 6 år, og det har gått kjempebra. Flyturen gikk med til tegning, lesning og video på pc. Dagene i syden med strand og basseng liv. Bøtte og spade - frukt og drikke - is. Om vi spiste ute passet vi på å spise tidelig, slik at de ikke ble overtrette. Mange middager på hotell rommet. Voksenkos og egentid med samtale etter at barna sovnet nesten til normal tid om kvelden. Luksus for oss foreldre egentlig, med rolige kvelder uten tv og jobb.

Slå til .. det blir nok kjempebra. Og når det gjelder slitenhet, vi var vel like slitne da vi kom hjem fra syden ferie før når vi dro "uten" barn ... eller hva :-)

Skrevet

Heia :) har ikke hatt md stort barntil syden, men i fjor dro vi med snuppa på 3 mnd og det gikk helt fint.. Har vært på mange sydentureri mitt liv, helt fra jeg var 1.5 år selv.. Har dratt med andres små barn også og det har aldri vært noe problem. Er jo så spennende for barna å få væreoppe eller stå opp til en heeelt annen tid enn hva de er vandt til. Kjøre fly er jo også kjeeeempe spennende :) Er ikke mye tid til sutring da vettu.. Er litt spent selv da, vi drar om 10 dager til syd frankrike med vår tuppe på 15mnd :) men tror det skal gå fint.. Har kjøpt flere små nye leker som hun skal få på flyet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...