Gå til innhold

Litt oppgitt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å ikke irritere meg, men bli litt oppgitt over svigerforeldrene mine. Pga lille på snart 3 uker har gråtetokter om kvelden som vi mistenker skyldes at jeg spiser/drikker melkeprodukter og kullsyre har jeg kuttet ut alt av den slags. Var hos svigers på lørdag, og gjett tre ganger hvem som laget vafler til jeg kom.... Forklarte at nei det kan ikke jeg spise pga lille.

I går kom de på besøk til oss. Hadde med seg vafler og is.... Og så ble svigerfar overrasket over at jeg ikke skulle ha is. Og svigermor bare: åh, kan du ikke spise vafler heller.

De har aldri hatt noe problemer med matallergi selv, og klarer ikke å ta sånne ting seriøst. Jeg selv har hatt en periode hvor jeg tålte laktose veldig dårlig, pluss at jeg ikke tåler paprika. Noe de vet. Likevel er det alltid paprika i salaten der.

Det samme med storesøster som har eksem. Jeg vasker alle klærne våre med Nøytral, men det går ikke helt inn der i gården. Så omo color, og ei jente som kommer hjem rødrosete. Uff!

Nok klaging. Sola skinner og jeg skal en tur å hilse på kollegaene mine på jobben samt levere overtidsavregning så det blir litt penger på meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Skjønner du er oppgitt. Kanskje du må si i fra med STORE BOKSTAVER!!!! Si i fra HVER gang de gjør noe sånt, så kanskje det siger inn etterhvert, sakte men sikkert..... :)

Lykke til! Og nyt finværet med den lille :)

Skrevet

De burde jo følge med litt mer i timen, men til deres forsvar: Jeg er helt surrete selv når det gjelder slike ting! Svigermoren min drikker ikke kaffe med koffein og hun spiser ikke poteter. Jeg klarer fremdeles ikke å huske dette med potetene og det tok meg vel tre år å huske dette med kaffen..... Det er ikke vondt ment fra min side altså! Slår alltid hue i bordplata når hun minner meg på det!

Skrevet

He, he.... Ja, ja. Men nå kan du vel skylde på ammetåka.... Alltid godt med en unskyldning vet du :)

Skrevet

Jeg skjønner at du syntes at det var dumt, men kan du ikke bare ha med deg det du selv vil spise? Jeg kunne nesten bare spise brød med pålegg og drikke vann når jeg ammet. Jeg syntes at det var helt greit at andre seerverte vafler osv...fordi samboeren og dem som vi var på besøk hos, eller dem som kom hit måtte jo få kose seg.

Skrevet

Jeg har det litt sånn i forholt til svigerfar og alkoholservering.

Han klarer IKKE forstå at jeg ikke synes det er godt med likør/cocnac/sherry etc til kaffen - eller vin til maten. Jeg er jo ikke spesielt glad i kaffe engang.

Det at jeg sier nei takk til det han har funnet fram, og sier at jeg har det helt fint - klarer han ikke forstå. Da løper han i barskapet og drar fram den ene sorten etter den andre. Det går jo ikke an å ikke kose seg med litt likør.

De har et veldig normalt forhold til alkohol, så det er ikke det. Men han MÅ liksom tilby noe for å være en god vert - selv om han nå etter 6 års bekjentskap bør begynne å innse at jeg ikke er noe særlig glad i alkohol i det store og hele. Rett og slett fordi jeg ikke liker smaken.

Det ender opp med at han likevel skjenker et eller annet til meg - som jeg da gir til min kjære mann.

Jeg gidder ikke true i meg noe andre definerer som kos, når jeg ikke liker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...