Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Ser det er mange som har begynt å handle og forberede seg. Jeg klarer ikke helt å se ting for meg enda, så her er ingenting kjøpt inn eller gjort klart. Har termin 6 okt, så jeg har tenkt som så at jeg har masse av tid. Når bør alt være klart egentlig? Holder det å begynne 4-6 uker før?
Reidis Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Forrige gang brukte jeg de 2 siste mnd. Syntes det var greit å komme over de kritiske ukene, slik at du vet at selv ved tidlig fødsel så kommer det til å gå bra. Og jeg hadde (og har) den samme følelsen som deg, at det er vanskelig å se for seg enda hva man trenger og at det faktisk kommer en baby ) Greit å ha vogn og store ting på plass ca 1 mnd før. Alle småting (kluter, stelleprodukter etc) brukte jeg stort sett de siste ukene på å gjøre klart. Kjempekoselig å pusle rundt med dette når permisjonen har startet ) Denne gang tipper jeg at jeg begynner å tenke i midten av september (har termin 5. november). Har jo det meste fra forrige mann, så jeg trenger bare å supplere litt..
♥lurelure♥ Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Hei! jeg begynte allerede før jeg ble gravid, er en ivrig sjel og har ikke tålmodighet i lillefingen engang. MOTTO: hvorfor gjøre i morgen det du kan gjøre i dag??? (dette er jo meg da;))
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Du har jo god tid...og kanskje god tålmodighet også? Hehe... Jeg har termin to uker etter deg, og har det meste klart.. Skal bare få seng, bilsete og stellebord i hus, har tenkt å kjøpe det i slutten av juli.. Annet enn det mangler jeg bare tåteflasker (kjekt å ha), ammebh'er og amme-innlegg i ull.. jo, og så hygiene-artikler og bleier da... I tillegg til å ha kjøpt litt greier, så har jeg også strikket... Men...hehe... Jeg er kontroll-freak da, og liker å ha alt i "boks" i good tid. Desuten så kommer jeg til å bli ganske så stor på slutten og da er det deilig å slippe å skulle flakse rundt på shopping. Bruker å legge alt på plass når jeg har ca 6 uker igjen jeg...og det er hva jeg har tenkt å kose meg med de siste par mnd før terminen..
r r r Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Siden jeg har to fra før så trenger jeg ikke handle inn noe. Bleiene tar vi på vei hjem fra føden for da vet vi hvilken størrelse vi trenger. (De minste går jo bare opp til 4 kg og vår eldste kunne ikke bruke dem!). Regner med at jeg kommer til å begynne å finne frem og gjøre klart når jeg starter permisjonen. Da har jeg omsiden litt god tid!
white lady Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Jeg ville hatt alt klart et par uker før termin. Tenk hvis babyen kommer før forventet? Dessuten er man jo rimelig tung og svær på slutten, så å gå og handle ting og tang da virker slitsomt, synes jeg. Og så er det jo en del ting som det kan være venteliste på, f.eks barnevogner. Vi har det meste på plass nå, utenom litt klær og stelleprodukter. Er en deilig følelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå