Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke det selv, men jeg er sikkert for gammel:) Har en vanlig brio sportsvogn som fungerer perfekt, og kan ikke skifte ut den bare for at det dukker opp andre kuule(?) vogner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

Det jeg ikke forstår er de som har mange typer vogner fordi "de måtte bare ha den nye fra Emmaljunga, den var SÅÅÅ fin da"..

Forstår ikke den vogndillen jeg..

Skrevet

Det er ikke viktig å ha den nyeste, men å ha den som er best til mine behov.

Jeg trille masse og må alltid gå i litt bakker, samtidig er jeg liten og ikke spesielt sterk. Derfor er den for meg viktig at den både er god for lillegutt og lettvekter som triller enkelt. Samt at den er liten og lett sammenlagt. Resten blir en bonus.

Det fant jeg i TFK Joggster Twist :o) En ny vogn ja, men så er ikke lillegutt så gammel heller ennå.

Skrevet

Aldri brydd meg om hvilke vogner som er "in" jeg. Bare hjulene går rundt og den henger sammen, så er det greit.

-enkelte må jo ha ny vogn til hver unge, ny vogn fordi "fargen" ikke er helt moderne osv.....skjønner ikke det opplegget jeg.....men,men de om det =))

Skrevet

Ikke sant. Vanlige folk går vel ikke rundt å ønsker seg nye vogner fordi de ser en som er finere enn deres egen, eller?

Skrevet

jeg har to vogner, den ene er ikke i bruk enda det er en sportsvogne som er 7 år gammel, den har jeg tatt vare på etter datteren min. til henne hadde jeg først en brukt simo kombi vogn som faktisk falt sammen mens jeg trillet derfor kjøpte vi ny vogn denne gangen. en emmaljunga duo edge combi. er superfornøyd med den og kommer nok til å bruke den hovedsakelig hele veien selv om den er stor og tung, gir meg trening, jeg går mye i bakker jeg å.

jeg har ikke råd til å kjøpe det nye kule uansett hva det er og tror ikke jeg hadde gjort det om økonomien var bedre. køpte jo bare brukt til førstemann og denne gangen kjøpte jeg kun ny vogn. resten var spart på.

vognen er viktig i den grad den er i bruk det er en vogn for babyen og trille babyen rundt i og la han sove i på dag tid. ikke noe mer.

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

Går det bra med rød vogn til gutt?!1?!??!?!

Skrevet

Jeg har aldri hatt nye vogner, men klart meg utmerket med brukte Simoer, stort sett (så langt mellom unga at vognene var gitt bort), men tenk, det er noen som synes det er gammeldags, gitt, og stygt, og klumpete, og feil farge og et hjul for mye... Ei bagvogn og ei sportsvogn, begge helt utmerket, og faktisk så er livet her i familien langt mer krevende for vogn enn alle bertene sine liksomliv. Men noe skal de jo ha som erstatning for indre liv, og da er nye vogner en god ting. Det kjennes jo ut som de er del av noe pulserende hver gang de går i barnevognbutikken.

Skrevet

Vogn er viktig :-D, men ikke at den er "in".

Jeg kjøpte seng, babybjørnsele, to vogner og litt annet utstyr, brukt.

Alt var 7-8 år gammelt. Simo vogn stor og tung, men superfin å trille.

Er hverken stor eller sterk jeg heller, har den "killer" bakken opp til huset, lang og bratt. Men man blir da sterkere og i bedre form etterhvert.

At man trenger noe som helst er salgstriks fra selgerne i butikken.

En god selger er flink til å skape behov hos kunden, den går ikke jeg på. Hah! Så kan alle de andre bare blakke seg på dyre ting, som hverken gjør lilletroll eller foreldre lykkeligere.

Skrevet

Når jeg leser nedover her så er det tydelig ikke bare det bytte vogn som så ille men å ha ny vogn også.

Det ser jo ut som en konkuranse i å ha eldst vogn jo.

Greit at det er trim å trille en tung gammel vogn, men når jeg ikke trengte det så lar jeg heller være. Koser meg med min lette supergode TFK jeg. For meg er det viktig at trilleturene er kos, trim kan jeg få et annet sted.

Skrevet

Jeg var vognoholiker. Ser i etterkant at det var delvis penger ut av vinduet, men der og da føltes det veldig riktig å ha de. Har kjøpt alle nye også :) Trøster meg med at jeg har vært flink til å selge de unna etterhvert som vi ble ferdige med de. Nå har vi bare en Zapp + simo sportstrille som sovevogn igjen :)

Skrevet

Jeg kan ikke nevne et eneste vognmerke selv om jeg har to barn.

Skrevet

Nå har jeg lest de andre svarene i tråden.

Vil det si at for oss "kranglere" er det ikke så nøye med årsmodell, farge og alt annet dill?

Jeg tror det er helt riktig - vi har andre ting i livet som er viktigere enn den siste statusmodellen av en barnevogn.....

BTW: jeg kjøpte den første vognen i en pakkeløsning og den andre brukt - sparte mye penger som jeg kunne bruke på noe annet:o)

Skrevet

Jeg fatter heller ikke det der. Kjpte meg en helt vanlig og kjedelig simo jeg. Brukte 2 min på å bestemme meg :) Fungerer helt fint den!

Skrevet

Jeg har kjøpt ny vogn nå til føstemann, for skulle det (mot formodning) bli en til etter hvert, så kan jeg vel mest sannsynlig bruke samme vogna.

Jeg bestemte meg for en Brio Kombi 07mod. Kjøpte den i svart, for da passer den til alt..

Også reiste jeg til Sverige, for å kjøpe den, og når kronekurs og alt var regnet på, så sparte jeg nesten 2000 kroner på det.. :-)

Skrevet

Jeg har ikke noen problemer med å bruke mye penger på ei god vogn.Nå er jeg en av dem som går veldig lange turer og da synes jeg det er viktig at utstyret er i orden. Hvis jeg skal på kjøpesenter ol. benytter jeg en liten trille fra Jysk til 300, men da har jeg ikke behov for noe mer.

Skrevet

Jeg har aldri vurdert å bytte ut vogna mi, selv om det finnes mange sprekere og ikke minst mer praktiske varianter ute på markedet. Kjøpte den jeg har ny for to år siden, og ser ingen grunn til å bytte så lenge den fungerer og passer til tulla. Har en venninne som skifter vogn til forskjellige antrekk, og jeg synes nesten bare det ser dumt ut!

Men folk får gjøre som de vil, og sløse penger på akkurat det de ønsker seg! Jeg vet det finnes mange som ikke ser verdien jeg opplever i mine 6 interiørbladabonnementer heller :)

Skrevet

I så fall er jeg for gammel også og jeg er bare 27. Skjønner ikke vogndilla i det hele tatt. Må da finnes morsommere ting å bruke penger på?

Skrevet

Jeg har 4 vogner...en Simo komi 98mod som jeg kjøpte ny til guttungen...den bruker deg til minsta...god romslig bag i den og den er god å trille enda den er litt tung i forhold til dagens vogner. Så har jeg Simo ERA800 som jeg kjøpte ny til vesla...bruker den enda...har ei paraplytrille og selvsagt Teutonia Teams4...søskenvogna...kjøpte ny den også...

Hva som er inn og ikke in driter jeg en lang kabel i.. Jeg har råd til å kjøpe ei ny vogn til minsta..men hvorfor skal jeg hive 6000 rett ut gjennom vinduet når jeg har ei helt grei vogn fra før???

Skrevet

Jeg har kjøpt to vogner etter jeg fikk barn. Først hadde jeg en Mistral fordi jeg som førstegangsmor hørte masse på de i butikken og trodde nærmest at alle andre vogner enn bestselgerne og de mest fancy var bortimot dødsfeller for mitt lille nurk. Syns forøvrig at Mistralen var noe forbanna herk da vi kunne legge bort softbagen som jeg også ikke kunne fordra for den var jo ikke brukbar til annet enn å ha i vogna og jeg kunne ikke ha søte tepper og dyner på vogna noe som alle med Simovogn kunne....blæh...

Så da gikk jeg til innkjøp av en Emmaljunga sportsvogn som ga meg de kriteriene jeg ville ha: den er trygg og komfortabel for barnet mitt og jeg får den inn i golfen vår. Enkelt og greit. Og jeg skjønner meg ikke på de som har tre-fire vogner bare fordi de er fine og kule osv osv....

Skrevet

Ja det har nå jeg ;)

Skrevet

Merket og hvor kul vognen er, ser jeg på som lite viktig. Det som er viktig er at den er praktisk, lett å trille, har plass i bilen, lett å håndtere i ulike situasjoner, god nok plass i, og kan brukes lenge.

Skrevet

Jeg kunne nok bytta hver 6 mnd jeg : )Elsker vogner!!!!!

Hatt 4 og nå blir det ikke flere heller,,,,,, og så så mye pent som er kommet i det siste!!! : ( Jaja får trøste meg at det blir vel et barn til med tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...