Gå til innhold

Prøver her og; Pass til lillemor , godkjennelse fra far...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo pr.d.d overhodet ingen kontakt med barnefar... men dog har han erkjent farskap ( vil det da si vi har delt foreldreansvar? Faktisk litt usikker på det der..)

Men når jeg skal ha pass til lillemor må jeg jo ha hans underskrift og kopi av hans legitimasjon ( ettersom jeg skjønte det på siden der jeg leste..)

Eller er det en måte å få fikset det utenom?..

Skal innom politistasjon imorgen og høre,men tenkte jeg kunne sjekke om det var noen her med erfaringer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrerett og foreldreansvar er vel to forskjellige ting. Mener dere har delt foreldrerett siden han har erkjent farskapet, men så lenge du har hovedomsorgen, skal du ikke måtte trenge underskrift og kopi av hans legitimasjon.

Pappaen til datteren min har henne en gang i uken og annenhver helg, altså har jeg hovedomsorgen. Og jeg ordnet med hans underskrift og legitimasjon når jeg skulle ordne pass, men fikk beskjed om at jeg ikke trengte det.

Skrevet

Trenger ikke ha felles foreldreansvar selv om han har erkjent farskapet. Du har vel foreldreansvaret alene om dere ikke har vært gift/samboere og fortsatt er registrert på samme adresse. Om dere har felles foreldreansvar må du ha hans samtykke. Men du kan feks få han til å sende deg en kopi av legitimasjon med en erklæring om at jenta di kan få pass. ( hvis du kan nå han pr telefon feks.....)

Skrevet

Ok, takker for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...