~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Har jo pr.d.d overhodet ingen kontakt med barnefar... men dog har han erkjent farskap ( vil det da si vi har delt foreldreansvar? Faktisk litt usikker på det der..) Men når jeg skal ha pass til lillemor må jeg jo ha hans underskrift og kopi av hans legitimasjon ( ettersom jeg skjønte det på siden der jeg leste..) Eller er det en måte å få fikset det utenom?..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Erkjenning av farskap har ingenting med foreldreansvar å gjøre. Det er et skjema som dere begge fyller ut. Er du usikker på om du har delt eller alene om ansvaret så ta kontakt med folkeregisteret. Eventuelt kan du ta kontakt med politiet og høre om de kan hjelpe deg med å sjekke dette. Må du ha fars godkjenning og ikke har kontakt og heller ikke klarer å få kontakt med han, kan politiet være behjelplige her og. De kan opprette en søknad, sette den på vent og ta kontakt med far for å få godkjenning.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 For å få delt foreldreansvar, så må dere begge underskivers på et ark der det står at du går med på å dele foreldreansvar med barnefaren. Og hvis du ikke har har underskrevet på et slikt ark, så betyr det at du har automatisk hovedansvar alene. Da trenger ikke barnefaren å godkjenner at du lager et pass til datteren din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå