Gå til innhold

Å Å Å N N N E E E E E E E E E E E E E E E E E E I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I ! ! ! ! ! ! ! !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarte jeg det? GAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er sååå desperat etter og få bildene tilbake, seriøst! Er det noen der ute som er data ekspert!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Hva skjedde, jo:

Kopierte bilder fra "mottatte filer" mappe til "mine bilder" mappe.. Så slettet jeg "mottatte filer" mappen.. Slettet noen bilder på "min datamaskin"... Så tømte jeg papirkurven uten og se hva ble slettet.. Så skulle jeg inn på "mine bilder" mappen.. INGEN "MINE BILDER" DER... Den ble da slettet og tømt.. F***... Det er jo over 5-8 tusen bilder av min sønn, og alle dagene som ferier, fest, julaften, 17mai, dåp, fødsel og alt.. ÅÅÅNNEEEEIIIII.. Hvordan får jeg "mine bilder" mappen tilbake? ER SÅÅÅ DESPERAT etter og få tilbake mappen.. ER SÅÅÅ LEI MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det skal være mulig, men sikker er jeg ikke.

Hvilken type windows har du? Har du mulighet til å gjenopprette? Altså stille maskinen f.eks 3 dager tilbake i tid? Vet det er mulig på XP og de etter i alle fall! (holder ikke å stille klokka/dato altså)

Skrevet

har min xp.. Hvordan gjør jeg??? Om jeg fikk det til, sender jeg deg masse blomster ;) hehe

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ville ikke gjort noe selv, men fått en ekspert til å kikke på dette. Filer som blir sletta, blir ikke sletta for evig. Høres forresten rart ut at en så stor mappe kan slettes på kort tid.

Ville anbefale deg å alltid kopiere alle bilder over på CD som sikkerhetskopi.

Skrevet

Få tilgang til Systemgjenoppretting Du må være medlem av gruppen administratorer på datamaskinen for å få tilgang til veiviseren for Systemgjenoppretting eller endre innstillingene for Systemgjenoppretting.

Hvis du er en administrator og ikke får tilgang til veiviseren for systemgjenoppretting, og ikke kan vise Systemgjenopprettingsinnstillinger, har kanskje domeneadministrator slått av systemgjenoppretting ved å bruke systemets gruppepolicy. Kontakt domeneadministrator hvis du vil ha mer informasjon.

Du kan bruke tre metoder til å få tilgang til funksjonene i Systemgjenoppretting.

Du kan få tilgang til veiviseren for Systemgjenoppretting via startmenyen. Hvis du vil starte veiviseren for systemgjenoppretting, klikker du Start, velger Programmer, Tilbehør, Systemverktøy og klikker deretter Systemgjenoppretting.

Du kan åpne Systemgjenoppretting fra Kontrollpanel. Hvis du vil åpne veiviseren for systemgjenoppretting, klikker du Start, velger Innstillinger, klikker Kontrollpanel og dobbeltklikker deretter System. Klikk kategorien Systemgjenoppretting og klikk deretter Lær mer om Systemgjenoppretting. I hjelp og støtte klikker du Ytelse og vedlikehold, klikker Bruke systemgjenoppretting til å angre endringer og klikker deretter Kjør veiviser for systemgjenoppretting.

Du kan åpne Systemgjenoppretting fra Hjelp og støtte. Hvis du vil starte veiviseren for systemgjenoppretting, klikker du Start og deretter Hjelp og støtte. Klikk Ytelse og vedlikehold, klikk Bruke systemgjenoppretting til å angre endringer og klikk deretter Kjør veiviser for systemgjenoppretting.

Jeg vet den fungerer for innstillinger på maskinen, men jeg er ikke 100% når det gjelder mapper. Hvis du venter litt skal jeg teste på min egen maskin!

Skrevet

Hvem ekspert??.. Jeg bor akkurat nå på en liten bygda, det er bare datahuset og expert som har greier på data her.. datahuset har jeg spurt på melding og hun hadde ikke peiling..Så bør jeg gå til expert?.. Kunne jo spørre til neste helg når jeg reiser hjem til forloveden min ved lillestrøm så er det mange muligheter og spørre der men jeg tør ikke og vente lenge med det for jeg er sååååå redd for og miste alle bildene.. SNUFS.. Må gjøres snart!

Skrevet

Okei, får jeg mappen tilbake da? hvios jeg gjør som du forklarte her..

Skrevet

Det funka desverre ikke. Sletta et bilde på maskina mi og stillte den tilbake til i går, men bildet kom ikke igjen :o( (var ikke noe viktig bilde altså)

Det ligger nok lagret i maskina di... Men dem måtte da ha brukt veeeeeldig lang tid på å slette så mange bilder?

Har du prøvd å søke etter noen av navnene på bildene?

Skrevet

Ja det gjorde jeg.. søkte og søkte på mange forskjellige bilder, uten hell.. det tok ikke lang til og slette.. det gikk kjempe rask.. tøm papirkurven og det gikk på 5 sek å slette bare.. Kjenner du noen som har peiling på det?... :'(

Skrevet

vent litt skal jeg vise deg... ikke gjør noe enda da

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Tenkte også at dette måtte ha tatt dritlang tid.

Men HI...det er viktig å ikke skrive noe mer til disken, for da risikerer du å overskrive filene. Ville ha kontakta expert, men det finnes også steder du kan ringe for å spørre om dette.

Skrevet

Det aller viktigste når du har mistet data du ikke skulle, og dette er data som er viktig å kunne få tilbake, er å ikke bruke discen i det hele tatt.

Dvs, en fil som er slettet vil ligge der helt til noe skriver over den, så så fort du bruker harddisken, vil nye filer/oppdaterte filer etc begynne å skrive over dine tapte bilder.

XP`s innebygde gjenoppretting, gjelder kun innstillinger/programmer/driver, og vil kun gjøre vondt værre for dine tapte filer.

Ta kontakt med http://www.reconsult.no og hør hva de mener.

Lykke til med gjenoppretting

Skrevet

Okei..... er såååå deppa... lyst til og gråte.. Håper jeg får mappen tilbake så er jeg suuuuuperduuuper lykkelig.. vil ikke miste de 5-8 tusen bilder av sønnen min siden han ble født.. SÅÅÅ DUMT AT JEG IKKE LAGRA DE PÅ CDEN...

Skrevet

I følge sambo så finnes det en slags scanner, den finnes på nett og kan lastes ned. heter noe med disc recovery eller noe, men den scanner hvertfall PC'n din og finner igjen filer osv. Bildene ligger fortsatt på harddisken din, men PC'n din vet ikke det... hehe... prøv det der, det har sambo gjort:-)

Skrevet

Inzomnia

Får gå ikk på den linken og spørre..

takk

Skrevet

Skal jeg laste ned et program som heter disc recovery? hvor? gratis? Jeg er ikke sååå god i engelsk så må du/dere hjelpe meg hva jeg må gjøre ;)

Skrevet

mange er gratis, mange koster penger... søk i google... jeg er drit dårlig på det selv, men sambo forklarer litt... skal se hva jeg kan få til.. prøv å laste den ned du så skal jeg prøve å kommunisere litt:)

Skrevet

Hehe, har du msn? så kunne vi snakke der?

Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=299391

Se på dette. Tror de samme programmene kan brukes på pc-disken også.

Ei venninne av meg hadde noen proffer til å finne alle bilda etter at harddisken kræsja, og det måtte de betale ca 10.000 kr for. Håper du slipper det da.

Skrevet

10.000 kr? oii så mye? Om jeg må betale, vil jeg gjerne betale, alt for sønnen min....

Skrevet

hey du, på google står et tlf du kan ringe, både et 810 nr og et mob nr.:)

Skrevet

Problemet med å gjøre det selv, er at selv et lite program som Discrecovery, må innstalleres, opprette temp filer osv, som kan legges over flere sektorer på disken, og plutselig får du kansje bare tilbake 80% av det du mistet.

Gjøre det selv er både relativt enkelt og kjapt, men som sagt risikabelt.

Skrevet

Om du åpner for PM eller har en mail adr, så kan jeg sende deg navn og tlf nr til en som 99% sikkert kan hjelpe deg!

Har ikke så lyst til å legge det ut her.

Evnt legg meg til på msn.. [email protected]

Skrevet

10000 kr er langt unna hva det vil koste i ditt tilfelle, for den summen høres det ut som om harddisken hadde en skikkelig kræsj, med riper i disken osv, og ikke bare slettede filer.

Så rundt1000-2500 tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...