Gå til innhold

e-coli i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har e-coli i urinen, er på andre kur med antibiotika. Ble ikke kvitt det med forrige kur.

Lurer på hvor jeg egentlig har fått denne bakterien fra og om det er skadelig - noen som vet?

Og ja, noen som vet hvordan man kan bli kvitt det uten å gå på antibiotika?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e-coli er ikke det ende tarm`bakterier da??

Skrevet

Det er den mest vanlige formen for UVI, det kommer fra endetarmen... Selv om en ikke tørker seg bakfra og forover...

Spis tranbærkapsler, og drikk vann eller sur drikke,-RIKELIG! Og hvis du gjør det, så ikke tørk deg bakfra og fremover når du er på do... Ikke ta det ille opp at jeg sier det, men det er kanskje ikke alle som tenker på det... God bedring! :)

Skrevet

Drikke apelsin jucie er også bra.

God nedentil hygiene

Veldig viktig å tørke seg riktig vei...

Skrevet

Hei

Jeg hadde det også, under det lille kaoset av å ikke være hjemme da jeg fikk det rotet jeg meg aldri til å spørre hvorfor. Måtte gjennom to kurer og ble kvitt det da. Det viste seg at den første ant. ikke tok den så fikk jeg et annen kur som tok det med en gang.

Men jeg antar at viss det var veldig skadelig ville jeg ha fått mer info.

Tror ikke du blir kvitt det uten antibiotika! Det er jo bedre å bli kvitt det og ta det en ny kur så du ikke risikerer noe.

Jeg fikk høre at det er ikke farlig a ta antibiotika når man har kommet til 3. trimester.

Lykke til!

Skrevet

Bare husk at det helst ikke skal være sukker i det du drikker, for det trives bakteriene i... Så juice uten tilsatt sukker, i så fall.

Skrevet

Jeg er ikke 100 % sikker, men mener at tranebær og syrlige drikker bare kan FOREBYGGE at det kommer tilbake, men ikke helbrede UVI. Så du må nok gå på antibiotika. Hvis legen vet at du er gravid og mener det er ok, er det sikkert ok!

Skrevet

Dette kommer litt an på...

Jeg har vært kjempeplaget med UVI opp gjennom årene, og jeg ble nesten kvitt plagene da jeg begynte å ha tranbærkapsler i huset, d tok jeg med det samme jeg kjente antydning til UVI, og det har hjulpet meg enormt!

Jeg har også ved flere anledninger klart å drikke det bort, men det hender en gang i blant at dette ikke hjelper, og at jeg må ha en antibiotika-kur. Men det er veldig sjelden.

De to foregående svangerskapene var jeg stadig plaget med UVI, dermed bestemte jeg meg denne gangen for å ta tranbærkapsler forebyggende, og har overhodet ikke vært plaget i disse ni mnd. Anbefales! Det er helt ufarlig, og et naturprodukt, så jeg tar heller det enn kjemisk fremstilte medisiner som antibiotika... Men det er meg, det da...

Skrevet

Takk for mange svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...