Ronja80.mor til 2 Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Hvor mye er det vanlig å betale om du har to barn hos samme dagmamma? En på 1 1/2 år og ei på 3 1/2 år.. Bor på landet.
Gjest mphs Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Jeg ville nå tro at du ikke får det hos en dagmamma. Når du får det i barnehagen er det på grunn av at da får barnehagen mere penger fra staten for å dekke opp det de får mindre av deg.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Her i bygda så tar den dagmamman eg bruka til nr1 185kr dagen for ein og 300kr dagen for to, da søsken. Det er på landet detta da, trenger ikkje reise så langt så tar dei 220kr dagen uten mat mens ho eg bruka hadde med mat for ho gadd ikkje det styret med at den er dens osv, ho laga supper og pannekaker og baka med ungane au ho da. Heilt super var ho!!!
~sjiraff~ Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Tror ikke jeg hadde gitt søksenmoderasjon om jeg skulle være dagmamma og tjenepenger på det i tillegg til å drive forsvarlig...
Ronja80.mor til 2 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2007 Om det ikke er søskenmoderasjon, hva må jeg regne med å betale da?
PrinsesseSjefen Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 vi fikk søskenmoderasjon hos vår. 30 kr timen for en, 45 for to. Ja, jeg vet hun var kjempe-rimelig (dette er en middels stor by da og det er 5-6 år siden)
Gjest mphs Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Om du må betale 8000 kr for to stk vil jeg si at du får billig barnepass om ungene dine er mellom 1-3 år for da har du sikkert kontantstøtte for de. Om begge er over 3 år er det kanskje bedre å satse på å få barnehageplass om det går.
~sjiraff~ Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Aner ikke.. kommer jo ann på dagmammaen, om hun er vsart elle rhvit og hvo dere bor... Vanlig pris er jo alt mellom 3-6ooo kr pr barn..
Ronja80.mor til 2 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2007 Lønner seg for meg å ha eldstemann i barnehage og minsten hos dagmamma da. Mulig det er best for ungene også, kan jo bli litt mye for storesøster å ha lillebror hengenes i rompa hele dagen. Pluss at det er jo kjekt for ho å ha mange andre barn og leke med.. Hmmmmm, tenke, tenke. Må fine en løsning som både passer barna og lommeboka..
PrinsesseSjefen Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 hvorfor ikke begge i barnehage hvis du kan? Minsten min hadde veldig godt av å ha storesøster i samme barnehage. Trygt for minsten og stas for storesøster (de var ikke på samme avd da, men er en veldig liten barnehage (ca 25-30 barn til sammen), så de var mye sammen lell). Storesøster hadde gått der i 3 år og var nesten 5 da minsten begynte som 1 1/2 åring.
Hera Skrevet 6. juni 2007 #12 Skrevet 6. juni 2007 Jeg er dagmamma og har bestandig hatt søskenmoderasjon. Greit at jeg skal tjene penger, men foreldrene skal også ha råd til å betale meg. Vanlig pris hos meg er 4200,- (inkl. mat, frukt og drikke), for to søsken tar jeg 6800,-. Jeg bor på øvre Romerike:0)
Ronja80.mor til 2 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. juni 2007 Kunne gjerne hatt begge to i barnehage jeg, men det blir jo 7500kr i mnd ca. (barnehageplassen og minus kontantstøtta) Og det har jeg ikke råd til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå