Plutseliten :) Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 begge deler? Lille blide gutten min,som aldri har vært misfornøyd med noe er en prøvelse om dagen. Sutrer fra han står opp...og nesten hele dagen.Blir illsint og brøler om vi legger han ned for å skifte bleie,eller han mister en leke og vi ikke er raske til å ta den opp.Kan ikke være utenfor syne fra han et sekund før han klager høyt. Phu...er til å bli svett av og de 30 gradene vi har hatt idag hjelper ikke noe særlig :)Har vel teorier om at han er plaget av varmen,passer på å kjøle han ned osv, tennene... er 8 mnd og tannløs men masse som sprenger i gommen kan vi se,smører med dentinox og kjøler ned med is, og kanskje alderen..seprasjonsangsten. Men han får 100% oppmerksomhet i våken tilstand. Med en søster på 15 og pappa som har vært hjemme i pappaperm fra han ble født, blir han ikke overlatt til seg selv akkurat.Maaaange som duller med og dekker behovene hans raskt.Hehe kanskje han er for godt vant...men jeg tror vel kanskje ikke at det går ann å skjemme bort en så liten en med masse kos og samvær. Han er en harmonisk og veldig fornøyd baby til vanlig, så noe plager han uten tvil. Tenkte kanskje noen av dere har vært borte i lignende på den alderen og har noen forslag på hva annet det evt kan være
Tiggywinkle Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Høres ut som her det:-) Minsten er 8 mnd og det er mye sutring og sinting her også. Ser at det er en ny fortann på vei igjennom (hun har tenner fra før), så jeg tror det er kombinasjonen varme og tannubehag som tar på. Hun vil ikke spise noe heller, og jeg sliter med å få i henne vann....så det blir mye pupp om dagen. Vi reiser på kjærestetur til Køben i morgen og blir borte i 2 dager. Håper at det snur seg litt når mamma er her, at hun vil ha nor mer enn bare pupp. Men; jeg tror nok at de sliter litt med både varme og tenner disse små... Ha en fin dag i solen......uten for mye sutring:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Ja, vi satser på at det er tenner - ikke sant? Lille rosa har også vært survete siste dagene, feber og grining fra morgen til morgen:-) Men, i går begynte hun å sikle helt vanvittig, så da regner vi med at det er tenner og at det snart går over:-) God bedring til dere:-) Ps. Rosa har masse tenner og vi oppdager stadig nye som har kommet frem uten for mye styr, men nå er det nok jeksler som sprenger på....
Trollmora Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Et lite kjærringråd fra meg da? Smør litt flytende pinex på gommene. Det er smertestillinde for barn, smaker jordbær og kan hjelpe noe. En tur i en balje kjølig vann før formiddagsduppen i håp om at poden får sove etterpå. Små unger kan uansett ikke skjemmes bort med kos og nærhet så det trenger du ikke å tenke på )
Travelmor Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Vi har det også slik. Travelbabyen er også 8 mnd. Tennene er heller ikke kommet fram her. Vi kikker på de røde gommene morgen og kveld, for vi forstår ikke helt hvor den fornøyde babyen vår er blitt av. Men kanskje er det så enkelt at de minste barna våre ikke er fullt så fornøyde med varmen som de eldste. Datteren min på 15 kan ikke få nok sol. Nå skal jeg på butikken igjen og kjøpe nye solkremer. De forsvinner før jeg får satt dem på plass i hyllene på badet.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Det er nok en kombinasjon ja... Jeg har ei på nesten 8 mnd.som er ganske sutrete i varmen, tror nok ikke hun har tenner på gang, har fått to nede, ja kanskje det er flere på vei... Uansett så er det jo litt av en overgang fra regnvær til nesten 30 grader.. Får du i han vann? Jeg sliter der.. Ellers kan vi aldri skjemme disse små for mye bort...;-)
Plutseliten :) Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2007 Er nok som du sier Tiggywinkle....er nok tenner og varme, er bare å holde ut både for store og små. God tur til Køben!! Kose dere masse, nyte livet og den koselige romantiske byen.Jeg var der på kjærstetur i fjor Javisst er det tenner Attpåklatten! både her i munnen på lillegutt og hos snuppa di. Jeksler er noe styr,god bedring til dere også.Håper det popper ut en tann før dere drar,så slipper å reise med vond og febervarm unge. Takk for tipset Trollmor...kjærsten er sendt på apoteket for å kjøpe det og han fikk med isliste fra meg også ) Babyen har et lite plaskebasseng hvor vi kjøler han ned,og gjett om jeg kommer til å fortsette å kose og klemme på han,bryr meg ikke om hva venniner sier at han kommer til å håpløs å gå fra,bortskjemt osv:( Er i veldig samme situasjon vi Travelmor.....En 8 mnd tannløs ikke helt tilfredsbaby.....som ikke tåler varme så godt. Datter på 15 jeg også,som elsker soling og varme.Dro på stranden rett etter mattetentamen igår, var der til hun skulle på trening og kom ikke hjem før leggetid. Dro avgårde idag med bikini,solkremene (og noen skolebøker) og skal på stranden rett etter skolen. Ha en fortsatt flott varm dag jenter,takk for råd og støtte! Nå skal jeg klippe plenen
Plutseliten :) Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2007 Hei! Er nok som de andre også nevner at blir ekstra sutrete av varmen. Og som du sier, en kjempeovergang.....var i forrige uke han hadde på fleece og dress Han drikker vann....men får også litt utblandet babysaft innimellom. Den fra nestle med ananas og aprikos...prøv det og bland det i vannet,kanskje han vil ha da...?
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 stønn.......har vi to sutreunger vi da?? han her er akkurat likens.jeg er dønn utslitt etter dager med vræææhl,kniirk,sutresutre,vrææææhl,og sovenekt....kun i armene mine er vi blid og fornøyd.... har prøvd alt nå.la han skrike,ta han opp,trille,sitte ved senga,synge,bysse,gi ekstra mat,la andre ta han,med dyne,uten dyne,ja alt!!! han gneldrer like mye...men i kveld ga jeg paraset og dentinox.til slutt sovna han....å jeg ga alle taleforbud til jeg viste han sov skikkelig...dagene er likens..et mareritt.å jeg tror det kan være tenner her da...ikke kommet frem noen,men håpehåpe....ingen av di andre ungene har vært slik ved tannfrembrudd,så jeg er ikke sikker da. vi får trøste oss med at det går over en gang,hehe
Plutseliten :) Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. juni 2007 Javisst har vi det sutreunger...kanskje 8-9 mnd trass ) Adrian var 8 mnd den dagen gogutten din fylte 9 mnd Lydene du beskriver er kjent...hehe...vræææææl, oooooøøøø....ææææ osv.... men han er heldigvis superflink til å sove,og spise is, men selv da kommer det høylytt hvin. Er så trommehinnen vibrerer Men som jeg skrev isted,har det roet seg litt...men tenner? Nei, ikke tegn på søte små riskorn i munnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå