Gå til innhold

Hva gjør du i slike situasjoner? (bil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kjører bil i en 80-sone.. Ligger i 90 km.. Så kommer en bil bak deg i full fart, og ligger heeelt oppi rompa på bilen din..

HVA gjør du da? Kjører du fortere, samme eller ned i fartsgrensa?

Selv HATER jeg folk som legger seg helt oppi når jeg faktisk ligger over fartsgrensa!! Så da sakker jeg fint ned til fartsgrensa, og ligger ikke 1 km over!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg :o)

Skrevet

Jeg tråkker litt på bremsen jeg, det pleier å hjelpe:-)

Skrevet

Eg kjører ikkje noko fortar i hvertfall!! Det hender eg er litt på bremsen eg da..........ikkje med ungar i bilen da men er eg aleine så gjer eg det!!

Skrevet

Enig med deg ja :-)

Skrevet

Jepp, samme her...

Skrevet

Da blir jeg faktisk litt stressa jeg... og håper bare på at de snart kjører forbi.. tror faktisk jeg kjører litt fortere også :o(

Skrevet

jeg og gjør det samme, og blinker litt med bremselysene bare for å provosere;)

Skrevet

Jeg pleide å sakke ned farten slik som deg, men er mer redd for det nå. Julaften var det en som la seg helt oppi rompa på meg, og jeg sakke ned farten med det resultat at han ble rasende. Han gassa på og skulle kjøre forbi og ble så opptatt med å vise meg fingeren at han var milimetre fra å kjøre bilen sin inn i min (på den siden datteren min satt). Det satte en støkk i meg, så nå prøver jeg å bytte felt hvis det er mulig. Hvis ikke bremser jeg ned. Kjører ikke fortere uansett da.

Skrevet

Jeg "tapper" på bremsen slik at bremselysene blinker. Fungerer veldig bra det. Akkurat nok til at lyset blinker, men uten særlig bremseeffekt.

Ellers så blinker jeg en gang med nødlysene om han ikke tar hintet.

Og tar han ikke hintet da girer jeg ned og sakker rolig av farten til jævelen gir seg! Girer ned sånn at det skal bli lett å akselerere om han nærmer seg støtfangeren min.

Skrevet

Sakker ned.

Fryktelig irriterende med sånne som skal være helt oppi baken på en.

Særlig i oppoverbakke mot kryss ol. så er det noen som steller seg helt oppi baken på en.. hmmfff.

Liker å ha litt avstand.

Skrevet

Da sakker jeg nok litt ned. Vi har lignende tilfelle like ved her hvor vi bor, men her er det 30-sone. Da er det ekstra viktig å holde fartsgrensen, da det er skolevei, men folk kjører som tullinger likevel. Noe av det verste jeg vet er folk som legger seg helt oppi baken, koster meg ikke mangen kaloriene å blinke litt ekstra med bremsen. Om jeg ikke har mini med så bremser jeg gjerne litt ekstra til, iallefall der i 30-sonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...