Gå til innhold

Er jo bare rot her jo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onkel-gutten (20 år) til sambo bor hos oss når han er hjemme fra jobb, og han slenger fra seg klær overalt, mat står på bordet etter han, og han hjelper aldri til å rydde eller vaske eller noe sånt, har prøvd å hinte, men kommer ikke igjennom. (Har sagt at alle skal ta sine egne klær å legge på vaskerommet, og han har selv ansvar for sine egne klær blir vasket),

Sambo er egentli en "perfeksjonist", men i det siste har også han dabbet av.

Både jeg og sambo jobber 100 %, og har stort hus og stor hage som må stelles med (så tia går fort), så vi har diskutert flere ganger at vi må bli flinkere til å rydde etterhvert, og prøve å holde det ryddig slik at vi slipper store "skipper-tak" i opprydding.

Så jeg trenger sårt hjelp/tips til hvordan jeg skal holde det ryddig, og få de andre til å være med på det!!

(rotete skrevet da...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha et familiemøte ( som de i telenor-reklamen =) ) hvor dere tar opp at alle SKAL rydde etter seg, og at noen har spesielt ansvar for noen ting i tillegg.. som rydde ut av oppvaskmaskin, støvsuge stua o.l. Alle må bidra syns nå jeg, og hvis ingen gjør noe av seg selv må det tas opp.. Ville hvertfall rydda etter meg og hjulpet til hvis jeg fikk bo hos noen andre..

Skrevet

det nytter ikke å hinte med menn (gutter). si det rett ut, at han må og skal rydde etter seg hvis han skal bo hos dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...