Salsa Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Gutten vår er 2,9 år. For et par-tre mnd siden hadde han en episode hvor han reiste seg opp av sengen og var på vei ut døren på rommet sitt. Ikke så unormalt egentlig, for vi hadde en periode hvor han kom mye inn til oss om natten for å sove. Men denne gangen våknet jeg av at han gråt sårt, og gikk inn på rommet hans. Da sto han bak døren! Jeg fikk fulgt ham tilbake til sengen uten store problemer. I dag gikk jeg inn på rommet hans fordi jeg hørte at han kavet fælt i senga. Da jeg kom inn, satt han i sengen og så på meg - men så rett gjennom meg, hvis dere skjønner hva jeg mener? Tydelig at han ikke var våken. Han hadde nok klatret ut av sengen hvis jeg ikke hadde kommet opp og lagt ham ned igjen. Jeg passet på å ikke vekke ham. Han er ikke fylt 3 år enda! Hvor vanlig er det å begynne å gå i søvne når man er så liten? Og er dette et forvarsel om at han vil bli en søvngjenger som vi må sette sperre i trappa for til langt oppi skolealder? Noen som har erfaring med søvngjengere?
Anne-B. Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Hun går ikke i søvne, men snakker en del. Trasser gjør hun og, hehe. Da gidder vi ikke krangle med henne. Men, broren min gikk veldig mye i søvne da han var liten, han gjorde mange rare ting, som feks å legge dyna i klesskapet sitt, også våkna han om morran av at han frøs. En annen gang kom visstnok mamma inn på soverommet for å se, fordi hun hørte at han styra fælt der inne, og da hadde han klatra oppå skapet og skulle til å hoppe ned i senga. Han går ikke i søvne nå i voksen alder, har gått over til snakking og kaver. En gang gav han svigerinna mi en i fjeset slik at hun fikk blåmerker. Så det kan gå over. Om han nettopp har begynt med det, så er det kanskje bare en periode..?
Salsa Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2007 Tar denne videre fra i går. Vil gjerne ha flere svar hvis noen har erfaringer med søvngjengeri hos barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå