Gå til innhold

Jobbintervju, bør jeg fortelle dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på intervju på mandag, en fast 100 % stilling med oppstart 1. august (spes.pedlærer). Det er relativt stor sjans for at jeg blir tilbudt jobben, da jeg er en av de med best kompetanse på søkerlista. Men: Kan/vil ikke begynne før 1. november (da er minien ca ett år), og ønsker å jobbe redusert 60 - 75 %.

Skal jeg si dette på intervjuet, og håpe at de velger å ansette meg likevel (og ordne vikar/dele opp stillingen), ELLER vente med å si det til de eventuelt tilbyr meg jobben?

Er så innmari i tvil, altså.... Vil ha jobben, men vil heller vente på en ny mulighet enn å begynne så tidlig og i full stilling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du selvfølgelig opplyse om. De spør nok om når du kan begynne før de tilbyr deg stillingen. Kan jo være et svært viktig kriterium det. Har selv ansatt mindre kompetente fordi de kunne begynne før!

Skrevet

Hvis du blir tilbudt jobben er det vel ingen garanti for at du får permisjon fra 1. august til 1. november?

Synes uansett det ville vært veldig dårlig gjort å kke si det, jeg hadde ikke fått noe godt forhold til en slik medarbeider...

Skrevet

Jeg hadde nok også signalisert hva jeg ønsket på intervjuet...

Skrevet

Lurte på hva som er mest taktisk, altså, tenker sånn at jeg legges bort med en gang om jeg sier dette på intervjuet. Men uansett: det er vel ikke dårlig gjort å si det når jeg tilbys jobben? Det blir jo som å si: Jeg takker ja HVIS jeg kan gjøre det sånn og sånn, og så blir det jo opp til de å avgjøre....? Er det dårlig gjort og uetisk? Skjønner ikke helt hva du mener.... Man er jo f.eks. i sin fulle rett til å takke nei til en jobb som man blir tilbudt?

Skrevet

Enig med deg, Sunniva- og Majamamma. Det er lov å takke nei til jobben, så det er lov å stille betingelser også.

Lykke til på intervjuet.

Skrevet

Takk, susemor :-) Er så lenge siden jeg har vært på intervju, blir helt svett av tanken...

Skrevet

Du lager jo litt mer ekstra arbeid om du ikke sier ifra med engang. Dersom du takker nei, må de ta kontakt med den som er innstilt som nr. 2 som kanskje har takket ja til en annen jobb, så må de utlyse stillingen igjen, osv. Hvorfor i all verden ikke bare si det med den gang!

Skrevet

Jeg ville ventet med å si noe, og så gjøre som du sier: Si at tusen takk, jeg vil gjerne ha jobben, men jeg vil gjerne vente med å begynne til da og da og vil helst jobbe redusert. Hvis ikke jeg kan det, kan dere gi jobben til nestemann på listen.

Skrevet

Super Mario: Nettopp pga det du skrev i første svar - at du ville ansatt mindre kompetente fordi de kunne begynne med en gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...