Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal inn for igangsettelse i morga, å har ikke sovet skikkelig på nettene i det ssiste pga press på ribbebeina osv.

Lurte på å ta en halv sovetabl i kveld for å se om jeg får sove.

Noen med erfaring med det eller?

Eller hørt noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden og avklar dette med lege der. De hjelper deg nok.

Skrevet

Hmm, vet ikke om jeg hadde turt det...

hva er navnet på sovetabletten du tenkte å ta i så fall?

du kan jo prøve postafen, sånne reisesyketabletter. Det funker som sovemedisin for meg i alle fall! Og de er trygge å bruke i svangerskapet også.

Skrevet

tror ikke jeg har postafen. Imovane 7.5mg jeg har da. Men tenkte jeg kunne dele en i to. Veit om folk som har fått på føden for å få sove litt.

Skrevet

Er det i morra du skal inn?? Tiden flyyyyr jo:-))) Håper så at du blir satt igang, snuppis...

Skrevet

Ja om det ikke blir i morga, så blir det sikkert fredag:) nå skal leigeboeren ut:)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville tatt det uten å høre med lege først i alle fall. Dette står om imovane i felleskataologen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Klinisk erfaring hos gravide er begrenset. Dyrestudier viser reproduksjonstoksiske effekter. Negative farmakologiske effekter på fosteret i 3. trimester og/eller det nyfødte barnet slik som hypotoni, påvirkning av respirasjonen og hypotermi kan ikke utelukkes. På grunnlag av dette anbefales ikke behandling under graviditet.

Skrevet

Hm, ja leste det akkurat i min felleskatalog også...........

får klare meg ei natt til uten søvn :)

Skrevet

håper du får sove litt da! Forstår godt at du kunne tenkt deg litt hjelp..

Men jeg håper at du klarer å sovne av deg selv!

Lykke til i morgen, da!

Skrevet

Takk for det! Sover 5min å er våken en halv time:) Har kjøpt xL1 Til i morgen så får håpe det hjelper:!

Skrevet

Prøv naturlige sovemidler isteden! Varm melk med honning, og kamille- eller fenikkelte er veldig avslappende.

Skrevet

Kom til å tenke på noe. Jeg var hos jordmor i dag, og vi snakket om maserier og langvarige åpningsrier. Hun sa at da pleier de å gi en sprøyte og to tabletter for å stoppe riene og gi mor en god natts søvn. Poenget var at smerteterskelen synker når man er trøtt og sliten, og da takler man smertene og hele fødselen dårligere. God søvn før fødselen er viktig!

Hvis du allerede har sovet lite i flere dager, er det kanskje lurt å ringe og spørre føden om de kan gi deg noen tabletter som er ufarlige for barnet, eller om du kan ta dine egne tabletter. De skjønner sikkert problemstillingen, og kan hjelpe deg. Ungen er jo ferdig utviklet, så den vil jo neppe ta skade. Babyen vil være sløv en stund, men fødselen kommer jo til å ta lang tid, så virkningen burde jo gå over før den er født. Men hør hva de sier på føden, jeg tror en eneste tablett dagen før er vanligere enn man tror!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...