~anette & lukas + ella ~ Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Venninna mi fødte en skjønn liten guttebaby i natt. I dag fant de ut at han ikke han ikke har rumpehull. Stakkar, hun er helt fortvilet. De skal kjøre med ambulanse til Oslo i morgen og opperere han, men hva skjer da? Han har vel ingen lukkemuskel da? Eller? Noen som har hørt om dette før? Som vet hvordan det blir? Håper noen kan forklare litt for meg...
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. juni 2007 Litt skrivefeil her ser jeg...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Huff da, så tragisk... Håper det ordner seg for dem klem
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Oi.. Det er vel sikkert noe å gjøre med det.. Mener å ha hørt om det før. Skal se om jeg finner igjen der jeg leste om det.
Torpekjærringa Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Stakkars liten! Når vi var innlagt på riksen med jenta vår, for 1 1/2 år siden, snakket jeg med en mor som hadde fått en liten jente uten rompehull- hun ble operert 3 ganger - og ble helt fin igjen !
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2007 Å det var godt å høre! Håper virkelig det går fint med gutten til venninna mi også. Jeg tenkte at han kanskje måtte ha utlagt tarm, men da er det ikke sikkert det er så vanskelig å fikse det
Slostril Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 En bekjent av meg fikk også en datter uten hull bak. Hun måtte til Oslo for operasjon (vet ikke om det var 1 eller flere ganger), og er i dag 9 år og helt som alle andre. Med hull på alle de rette stedene.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 google f.eks. født uten endetarmsåpning da finner du kanskje litt info.
My little girl_ Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 jepp, veit om ei som er det..det er visst ikke noe problemer å fikse det i Norge en dag i dag..hun her er forresten helt fin
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Hei. Sønnen til venninnen min ble født uten rompehull.. Han ble operert og de la ut tarmen da. Etter en stund ble den operert tilbake igjen, og slik er det nå også.. Lukkemuskelen er en av de vanskeligste muskelene å "bygge" og det er ikke noe særlig lukkemuskelatur hos ham nå.. Nå etter bleieslutt tarmskyller de ham et par ganger i uken og det går helt fint.. Da kommer det ikke noe såvidt jeg vet utenom. Han er ellers en frisk og flott gutt, fungerer optimalt på alle plan:o) En ordentlig sjarmør, og ingen legger merke til hans "problem" den dag i dag.. De sa det, at når de så alle de andre barna som hadde så fryktelige diagnoser i forhold, ble det enklere å godta den "feilen" sønnen dems er født med. Og som sagt, han er en kjempeskjønn gutt, lenger frem enn de fleste på sin alder, og merke ikke noe selv til sitt problem... Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå