Gå til innhold

Dere som har vært i syden med 1 åring +/-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til syden nå i juni.. Og jeg driver å kjøper inn klær og div. utstyr vi må ha med. Lurer litt på hva deres små bader i? Jeg regner med at han vil bade myyye. Er det vanlig at de bare har på badetruse? Eller badebleie? Blir jo veldig mye fram og tilbake med badebleien..for den blir jo fort veldig våt, og han kommer nok til å gå en del opp og ned fra vannet.

Hvordan har dere gjort det? eller hvordan skal dere gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke vært i syden men har basseng i hagen og vi har bare på henne badedrakt når hun bader, ikke badebleie for blir så styr med av og på med ny bleie o.l så da tar vi heller bare på vanlig bleie mellom badene.

Skrevet

Ok. Ja Isack bader også hjemme om dagene nå som det er så fint vær. Da har han badet naken eller med badebleie. Men tenker det kanskje blir litt annerledes når vi skal til syden. Da vil jeg ikke at han skal bade naken. Og regner med han kommer til å bade hele dagen om mulig.. (er utrolig glad i å bade)..:)

Skrevet

Tobias har brukt badebleie hver gang vi har vært i syden - vært veldig greit det:o)

Skrevet

Vi kjøpte en sånn solfaktor heldress til henne og brukte den uten bleie under. Bytta til vanlig bleie og t-skjorte innimellom badingen.

Skrevet

Ok. Vi har kjøpt solfaktor overdel..men lurer på om jeg også skal kjøpe solfaktor underdel.

Skrevet

Vi var i syden da småen var 11 mnd... Vi brukte badebukse på stranden, så brukte vi badebleier i bassenget av den grunn av at om han skulle bæsjet i badebuksen i bassenget ville det blitt ekkelt, med en bleie slipper man jo å bekymre seg for det:)

Skrevet

Ved hotellbassenget må de ha badebleie :) Men på standen o.l. kan de jo bare ha badetruse.. Vi har kjøpt sånn badetruse med plastikk inni sånn at det ikke skal renne bæsj hvis hun skulle komme tilå bæsje..

Skrevet

Ja sånn badetruse med plastikk inni har jeg tenkt å kjøpe..Men hvor selger de det?

Skrevet

Jenta mi var 11 mnd når vi var i Hellas ifjor. :)

Her brukte vi litt av hver alt ettersom...hadde hun ikke bæsjet enda, brukte jeg badeblei ved bading. Ellers brukte vi bikonitruse eller soldrakt, eller bare nettoen...

Hun her var redd vannet til å begynne med, rørte seg vet du..men ble fort tøff.

Er mye frem og tilbake med badebleie som tilslutt blir våt, og det er IKKE gøy om han bæsjer i en litt våt badebleie..det tyter ut overalt..

Bare husk, solkrem er VIKTIG, ikke så veldig høy faktor på alle stoffene, smør ofte og hold han unna sola så mye som mulig.

Vi løste skyggeproblemet med et slikt strandtelt man får kjøpt på jysk, og en parasoll fra lokalbutikken i syden:)

En ting jeg vil advare mot, iogmed at dette skjedde oss på denne turen, er:

Ikke la han sutte på eller smake på stener, pinner eller annet man kan finne på stranden.

Ett slikk på en pinne/sten som en katt/hund har tisset på (det er myye katter og hunder på strendene som tisser og bæsjer der) kan være nok til at de kan få ROTA virus, skikkelig diare/oppkast, som for oss førte til 3 dager innleggelse på sykehus med sonde..

Skrevet

Leadern har i nettbutikken sin :) også mener jeg å ha sett det på cubus :) Tror de har det på barnas hus også, eller baby shop..

Skrevet

Tusen takk for tips:) Lillegutt har begynt å putte steiner i munnen..så vi er litt strenge ang. den biten. Får helt hetta av å tenke på hva som kan skje om han putter sånt i munnen :I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...