Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Er rundt uke 33 og nå plutselig falt det over meg noen tanker.. Jeg er faktisk redd for neste fødsel.. Jeg hadde en svært dramatisk og dårlig opplevelse når jeg fødte mitt første barn for 2 år siden.. og i denforbinnelse skal jeg ha samtale på sykehuset snart om hva de kan gjøre for å hjelpe meg denne gangen, og prøve å rette opp i feil som ble gjort sist.. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på fødselen som skal skje innen 2 mnd tid.. men plutselig ble jeg redd.. og følte at jeg ønsket meg ks.. Egentlig ønsker jeg ikke ks,men på en annen måte er jeg livredd for å bli like dårlig behandlet igjen.. huff.. hva sier jeg til jordmødrene jeg skal i møte med? sier jeg det som det er, at jeg er blitt livredd for fødselen og ønsker ks, eller skal jeg bare jatte med og prøve å jobbe meg opp psykisk til å klare meg igjennom en fødsel til? masse tanker nå helt plutselig.. mmm Noen som vil dele erfaringer eller tanker så setter jeg stor pris på det. (vil være anonym denne ene gangen, da jeg kjenner mange her inne og ikke ønsker å forklare mine tanker til hver og en på privaten i ettertid..) "Anna"
stabilo Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Har ingen erfaringer å komme med. Men synes ikke du skal jatte med. Viktig at du prater med jordmødrene om hvordan du føler det og har en dialog med de før du tar et valg. Ikke godt det å gå å grue seg til fødsel. Håper det ordner seg for deg. Lykke til!
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Jeg hadde litt fødselsangst etter en slitsom førstefødsel. Men les gjerne min fødselshistorie som jeg har lagt ut! Den beviser virkelig at hver fødsel er forskjellig! jeg hadde en fantastisk flott andrefødsel, og er sjeleglad for at jeg ikke valgte ks nå. Alt i vinter tok jeg kontakt med morgenrøden som det heter på SØF. (vet at de kaller seg Gaia jm på noen andre steder) Dette er jordmødre som jobber spesiellt med de som har fødselsangst, jeg anbefaler deg å ta kontakt med noen på ditt fødested som du kan snakke med. Skriv på forhand ned dine tanker om førrige fødsel, og ta med et "ønskebrev" for denne fødseln. (kan få se mitt hvis du sender meg pm) Ellers så kan jeg annbefale avspennings øvninger før fødseln. Når du er trent med å få kroppen din til å slappe av, og finne tilbake til spontan pust osv. da er det en fin "verktøykasse" å ta med seg på føden. uansett så ønsker jeg deg all lykke til med fødseln!!! forbered deg godt, så får du sikkert en kjempefin fødsel du og!!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Tusen takk.. har sendt deg pm. Vil gjerne høre mer om å bruke kroppen i fødselen og jobbe med den, ikke imot.. **anna**
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå