snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 fikk brev for 14 dager siden at jeg fikk 18000 kr for sommeren. jippi tenkte jeg..viste jeg kom til å få, men ikke så mye.. så jeg sendte inn svarbrevet og i dag fikk jeg melding...: brev mottat. pengene vil bli utbetalt tidligest ved semesterstart. SEMESTERSTART!!! hvorfor i H..... kaller de det sommerpenger da??!! skal ringe ned i morgen.. dette får de bare ordne. jeg har gått på skolen og får ikke stort av permisjonspenger fra Nav og ingen feriepenger heller.. kan ikkje gjøre dette... de er vell klar over at studenter ikke har rævva full av penger.. sambo jobber jo ekstra nå som det er sommer, men han tjener jo ikke ufattelig mye lixsom.. sorry, men jeg måtte bare slippe ut litt frustrasjon!
ettie Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 What???? HAr ikke sendt inn brevet enda. Jeg fikk bare 14000 for hele ferien. Hvet du hvorfor du fikk mer? Dersom jeg ikke får de utbetalt i sommer klikker jeg i vinkel! Hva skal jeg da leve for???
the_fat_lady_sang Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Ja, har fått samme brev og er i samme situasjon. HVis du skulle få et svar kan du va snill å legge ut det på studentdebatten? Har prøvd å ringe, men det er håpløst!
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 jeg har ikke fått noe brev....er det noe permisjonsgreier det eller ??????????
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Jeg fikk fødselsstipend i fjor og fikk det utbetalt denne mnden men da var det stipend for juni og juli sammen liksom, har de endra regler da eller?
the_fat_lady_sang Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Permisjon. Da får man penger før sommaren. Fikk barn i oktober og man har krav på 42 uker.
Blue Lady Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 aha! Fikk det jeg også.. men fødte i august så fikk ikke pengene før i oktober jeg... (for 3 uker før termin og utover.) Skikelig frustrerende å være uten penger i 3 mnd etter man har født.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 men hvet dere om man kan jobbe litt ved siden av permisjonen hos lånekassa...??
the_fat_lady_sang Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Det meste med lanekassen er frustrerende! Det samme må jeg da si om Dypdal. Late studenter, my ass! Lett at va 2 barnsmor, krevende fulltidstudier (matematik på universitetet) og jobbe minst 3 helger peer mnd før å få ting gå rundt.
the_fat_lady_sang Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Du kan tjene litt over 100 000 til tross av permisjon.,
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #12 Skrevet 6. juni 2007 ok..takk....:-) Har en jobb jeg kan jobbe hjemmefra :-)
the_fat_lady_sang Skrevet 6. juni 2007 #13 Skrevet 6. juni 2007 Jeg begynte at jobbe når minsten var 2 mnd, så vi kan spare opp litt til høsten nåpr jeg begynner på skola igjen..
tante grusom master of law Skrevet 6. juni 2007 #15 Skrevet 6. juni 2007 Jeg fikk sms fra dem noen dager etter å ha sendt inn svarsbrevet. Da sa de at jeg får pengee for juni og juli tidligst 15 juni. Får 18000.... Men, jeg er skikkelig forbanna på lånekassen for det! De er helt evneveike! Dette er første gangen omtrent de har gjort noe riktig for min del. Og jeg hviler ikke før jeg har pengene på konto.
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 6. juni 2007 ettie.. jeg har ikke peiling på hvorfor jeg fikk mer.. synes det er helt hull i hode.. hvor mye får du i mnd? jeg får 7000, noe jeg synes er helt syk for venninna mi fikk over 9000..jeg forstår ikke hva faen de holder på med.. helt enig..hva skal vi leve av???
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #17 Skrevet 6. juni 2007 har det ikke noe og si hvor mye mannen/samboer tjener da..ihvertfall det de sa til meg....om mannen ikke tjente over 25.000 brutto så får man forsørgerstipend.....!
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #18 Skrevet 6. juni 2007 du er heldig tante grusom... men de får bare ordne opp i dette..skal ringe i morgen og skal søren ikke gi meg! jeg skal gi lyd fra meg på studentdebatten ja..
the_fat_lady_sang Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 Jeg jobber nesten hver helg, 8 timer per vakt. Slitsomt når jeg fullammet før da var jeg nødt å gå på do å pumpe hele tiden pga melkespreng. Går bedre nå, ammer kun morgen og kveld (han er 7 mnd). Har spart opp en del penger, men som sagt, det var slitsomt!
tante grusom master of law Skrevet 6. juni 2007 #21 Skrevet 6. juni 2007 Lykke til! Om den du snakker med sier at alt stemmer, så be om å få snakke med en annen. Alle som jobber der har nemlig ikke like peiling på ting og tang......
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #22 Skrevet 6. juni 2007 ja det skal jeg gjøre..takk for tipset! kan ikke bare betale ut penger til noen og ikke til andre.. møkkafolk
tante grusom master of law Skrevet 6. juni 2007 #23 Skrevet 6. juni 2007 Møkkafolk ja! Hils fra tante grusom! Eller ikke gjør det, da får du aldri pengene dine, de hater meg der, hehehe
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #24 Skrevet 6. juni 2007 hihi..de hater meg o..sist jeg snakka me de ble jeg så forbanna at jeg kalte henne for møkkadame,hehe.. og spurte om hun var helt dum i hodet pleier ikke å være frekk, men de folka der går meg kraftig på nervene!
Ella&jeg Skrevet 6. juni 2007 #25 Skrevet 6. juni 2007 jeg har heller ikke mottatt brev, selv om jeg har snakket med dem tidligere å de sa jeg skulle få penger for sommeren.. visste ikke engang at det fantes et brev før akkurat nå!! det får jeg jammen ringe dem om i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå