Gjest Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Jeg er gift med en mann som trenger daglig tilsyn og hjelp til alt mulig. Jeg visste dette men giftet meg likevell med min store kjærlighet. Foreldrene har hatt ansvaret for han frem til vi giftet oss, nå gjør de ingenting for sønnen si og alt ansvar faller på meg. Han er ikke så krevende fysisk, mest mentalt, at han kjefter og er uberegnelig, at han aldri gjør noe og bare sover. Har ikke svigerforeldrene mine noe ansvar mer, er alt bare mitt. Skal det bare være mitt ansvar å forsørge og ta meg av mannen min på heltid ? Hva med mitt liv da, mine behov og min søvn...
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Dette er den samme mannen som ikke vil ha barn og som i tillegg er pleietrengende? Det er ditt ansvar og ikke foreldrene hans ja. Var tross alt du som valgte å gifte deg med han.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Jeg elsker mannen min veldig høyt, men jeg synes det er vanskelig og slitsomt å være den som gjør alt i en familie helt alene også ta meg av han.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Ja det er det, nei det er ikke et tulleinnlegg. Jeg vet at han er mitt ansvar, og han klarer det meste selv, men det er som å leve med et mennesket som bare sover, vil ingenting, vet ikke til alle svar, og gjør ingenting. Jeg er bare så uendelig sliten.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Ingen andre med meninger om dette her ? Ingen andre som har råd som kan hjelpe og avlaste meg ?
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Er ikke så lett å gi gode råd i en slik situasjon.. De fleste kan gi råd etter egene erfaringer.. Din situasjon er det nok ikke så mange som har vært borte i.. Desverre!! regner med dette var noe du tenkte veldig godt igjennom før du satt deg i den situasjonen du er i.. Du tok et valg!! Ble det helt annerledes og mye værre enn du hadde tenkt deg, må du velge.. Han eller deg selv!!
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Ok, beklager så mye, jeg bare synes det virket så underlig på meg, som om d beskrev et barn og var litt ironisk. Var ikke meningen å trakk på noen tær. Kan desverre ikke gi så mange råd sidne jeg overhode ikke kjenner til situasjonen, men ønsker deg lykke til!
faritopia Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Om dette er noe som tærer på deg hver dag, må du alikevel sette deg først og fremst selv, det er litt vanskelig og gi deg råd når du viste om dette og alikevel giftet deg med han, har han noe diagnose? har dere barn? hvor gamle er dere? lenge har dere vært gift, du deler jo bare dette om du ønsker men litt lettere og gi råd da kansje.
Mor til en stor og en liten Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Du giftet deg med ham og du visste om hans tilstand, så jeg syns du er urimelig nå!! Det er du som er gift med han som har det fulle og hele ansvaret for ham nå og må "slite" med ham. Dette visste du jo før du giftet deg og jeg vil anta at du var ved dine fulle fem og giftet deg med ham av helt fri vilje og viten!!! Om du trenger avlastning må du ta kontakt med kommunen og høre om de har noen tilbud mtp avlastning i eller utenfor hjemmet deres. Forledrene hans har ingenting ansvar for ham siden han er en voksen mann. Det har du, som er gift med ham!! OG, jeg syns det er forferdelig kjipt av deg å klage slik på ham her når du faktisk var fullt vitende om hans tilstand!! Hva skal han si til sitt forsvar??? Skjønner det kan være tungt og vanskelig, men du var vel inneforstått med og forberedt på at det kunne bli slik!!!!
mynona fødte 290907 Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Det må da være mulig å få noen form for avlastning fra det offentlige? Kanskje en idé å ta kontakt med trygdekontoret? Skal da ikke være nødvendig at du brenner deg ut selv om du valgte å gifte deg med en pleietrengende mann...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #12 Skrevet 6. juni 2007 Jeg giftet meg av kjærlighet og jeg var ved mine alle 5 og god viten, jeg er bare trøtt. Beklager at jeg skrev det.
Incinta - snart Skrevet 6. juni 2007 #13 Skrevet 6. juni 2007 Ja, jeg vil si det er ditt ansvar, men egntlig så tror jeg ikke du er i denne situajsonen her i det hele tatt! hvor er mannen din når du er buissey med dyrlegepraksisen din da? En som er pleietrengene 24/7 bor i bokollektiv for psykisk/fysiske funksjonshemmede, når de pårørende ikke makter ansvaret.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 Lurer på hvordan du klarer å skjøtte jobben din som både gartner og dyrlege med en sånn mann. Og at du gidder å sitte og poste innlegg etter innlegg om hvor fælt du har det daglig, det skjønner jeg ikke. Tror ikke det skjer en fjerdedel av det som skjer med deg på et par uker i to menneskers liv tilsammen. Skaff deg en annen hobby enn å sitte og juge på nettet.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. juni 2007 #16 Skrevet 6. juni 2007 Er vel ikke så vanskelig å ta vare på et menneske som bare sover.
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 6. juni 2007 #17 Skrevet 6. juni 2007 Riga: Hahahahahha!! =oDDD
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #18 Skrevet 6. juni 2007 Han finnes ikke, kun i hennes drømmer. Tipper hun sitter innelåst i kjelleren hos moren sin nå, mens faren hennes står og banner over at hun er hestehvisker og synsk
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 hehe... nei jeg aner ikke noe om dette menneske, så jeg spør... tenkte om han har en diagnose av ett eller anna så får hun søke hj.sykpl eller om han bare er bortskjemt så har hun et problem :-)
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 6. juni 2007 #20 Skrevet 6. juni 2007 Begynner å bli rimelig lei denne @n@nym@ nå... kanskje vi alle bare kan overse innleggene "hennes" slik at hun kanskje til slutt ikke gidder å skrive mer... det er jo ingen tvil om at denne personen er full av faen..
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #21 Skrevet 6. juni 2007 Er vel bare å maile moderator om at diamondbackrattlesnake er tilbake, så blir det vel stille en liten stund igjen. Dette er et fenomen som går igjen her inne på bim.Når det kommer nye brukere, så er hun igang igjen. Jeg venter bare på den store finalen jeg.
doffine Skrevet 6. juni 2007 #22 Skrevet 6. juni 2007 Ja... er nesten så jeg skal holde popcorn klart her hver kveld:-))))))
@nne p@ l@nne Skrevet 6. juni 2007 #23 Skrevet 6. juni 2007 Du har mange rare sp. altså!! Hvis alt det du skriver er sant så har du et meget spesielt liv!! Dessuten må du være et utrolig vakkert menneske (innvendig) når du klarer å elske den ubrukelige mannen din (har funnet ut at han må være det etter å ha lest mange av dine innlegg om han) ' Og i tilegg til å være dyrlege som jobber kveld og natt skift tar du av deg å steller den syke mannen din. Og samtidig elsker du han så høyt at du ønsker barn med han?? Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet. DU VERDEN FOR ET HERLIG MENNESKE DU ER!!!
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #24 Skrevet 6. juni 2007 Denne anonyme personen minner meg meget sterkt om ei på jobben... Skummel dame gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå