Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 i dag når jeg var ferdig på jobb kl 17:30 fikk jeg beskjed fra sambo at han skulle kjøre for å hente en kompis av seg for at de skulle sitte hjemme hos oss og se kampen som går på tv. dette er noe de hadde funnet ut uten å høre om det var greit for meg.. jeg jobber ute, og er veldig sliten når jeg kommer hjem etter å ha vært ute i sola hele dagen.. jeg gikk med på at han kompisen skal være her i og med at jeg kjenner ham såpass godt å klarer å slappe av selv om han er der.. mens vi satt i bilen så ringer han kompisen og sier at en annen kompis blir med og! typen min svarer at yes det var greit å lurer hvor han skal plukke ham opp.. etter at han har lagt på så sier han ingenting til meg, og jeg må spørre om det kommer flere og hvem. det viser seg at det er en fyr som jeg hverken liker eller kjenner noe godt.. så nå sitter jeg her da.. i senga på soverommet, med pasta og vann mens gutta sitter å roper og drikker øl vegg i vegg med meg.. og når jeg ble irritert for at typen ikke hadde kjøpt med noe å drikke på til meg, (da han gikk ekstra tur på butikken for å kjøpe drikke og endte opp med bare øl til seg selv!) og jeg ble irritert for dette så svarer han "ikke å ta den tonen der nei!!! (mens han forsyner seg av maten jeg nettopp har laga)" - som om jeg er en liten drittunge... føler absolutt ikke for å sitte sammens med tre gutter som hoier og skriker når jeg er utslitt.. så må inrømme at jeg føler at jeg blir pressa ut av eget hjem akkuratt nå.. er det bare jeg som er dødskjip eller er jeg irritert med grunn?? føler og tror selv at jeg absolutt har grunn til å reagere som jeg gjør!
LiKr Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Skjønner deg kjempegodt!! Jeg har en type som har hatt kompisen sin mer eller mindre boende sammen med oss de siste ukene....De skriver masteroppgave sammen og kan ikke sitte hos kompisen pga internett. På rommet de disponerer på skolen kan de ikke snakke med hverandre (pga andre studenter). Så de har sittet her de siste tre ukene - hver eneste dag jeg kommer hjem fra jobb, hver lørdag og søndags morgen osv.... Jeg har jo sagt at det er ok, men har klaget endel i det siste. Begynner bli nok nå liksom. Jeg vil bo sammen med typen MIN og ikke kompisen...heh... Skjønner deg som sagt veldig godt! Er ikke kult å sitte sammen med øldrikkende gutter og se fotball etter en lang arbeidsdag.....skulle nesten gjort "hevn" en gang vettu.... invitert masse vennninner til deg en gang han hadde planer om å virkelig slappe av. Men så er gutta så annerledes da - det hadde i alle fall ikke gjort typen min noe å sitte på soverommet med pcen. Jeg klarer ikke trives inne der på en ettermiddag i det hele tatt, men gutta bryr seg liksom ikke... huff.... vanskelige dyr det der.... men så er vi jo så avhengig av dem da Hold ut, og ta hevn en gang! Tippe de ropte der inne nå, når Norge scoret....
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2007 ja det ble en del roping ja, og mer blir det vel og!!! det som irriterer meg mest er at typen min smeller med dritt til meg som om JEG har gjort noe galt!!!! aaahhhggg... blir forbanna altså!! hater når slike ting skjer uten at jeg vet om det.. jeg hadde sett for meg en rolig kveld, hvor jeg virkelig skulle slappe av og hvile bena etter å ha vært ute å gått i sommervarmen i hele dag!!
LiKr Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 huff....skjønner deg godt! Blir vel en liten diskusjon i kveld etter at de har gått kanskje... er jo ikke hyggelig med sånt, men man kan ikke bare finne seg i alt heller.Tror ikke guttene skjønner at vi blir ekstra ekstra slitne nå i denne gravidtiden (ser du har termin 4. des).....
Kristin* Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Skjønner att du er sliten, og veldig unødvendig av typen din å slenge drit til deg! Men jeg synes du er litt kjip... du skriver att: "dette er noe de hadde funnet ut uten å høre om det var greit for meg.." Må han spørre deg for å ha venner på besøk?? Gjør du det også? hmmm, en merkelig ordning synes jeg.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2007 det er ikke det å spørre i den grad, men det går jo an å forhøre seg om hvordan formen til den andre parten er da... hører om det er greit at jeg har folk her jeg, før jeg har det.. vi har ikke så kjempestor leilighet at det gjør noe da kjøkken og stue går i ett og dermed så blir jeg sittende rett oppi dem om jeg skal være på et av stedene... og da blir det soverommet som blir det beste om man ikke vil sitte oppi dem.. men er ikke noe rar ordning å sjekke med kjæresten om man kan ha over folk synes jeg.. har med å respektere formen til hverandre det! hadde vært noe annet om vi hadde hadd større leilighet/ hus hvor man har et annet sted enn soverommet å trekke seg bort på, men nå har vi ikke det da, og da blir det en kjip situasjon..
hit og dit Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Dersom dåke har for vane å forhøyre dåke med kvarandre før dåke har venner over så forstår eg at du er litt irriter. Her har me ikkje det, så eg kunne nok ikkje reagert om mannen fekk besøk for eg har besøk støtt uten å "spørre om lov" først. Mange menn er og ganske saksorienterte, og skal han på butikken for å kjøpe øl så er det det han skal. Dei tenker sjelden på å ta med nåke meir enn akkurat det turen var meint til. Me sparer mykje penger på å la manne handle her, og ikkje eg som kommer på både det eine og andre. Ikkje irriter deg for mykje, det er ikkje alle dager alt går på skinner. Nyt tida for deg sjøl på soverommet, les ei god bok eller nåke. Livet er for kort for å irritere seg. Så kan du heller ta ein rolig samtale med mannen imåro om kvifor du reagerte på besøket. Håper kvelden din tar seg opp
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Jeg synes ikke d er merkelig i d hele tatt å spørre hverandre om d er greit å invitere folk på besøk!! Gjør ikke dere d i d hele tatt Kristin*? Kan jo hende man er skikkelig sliten og trøtt en dag, og da er d ikke kjekt å komme hjem til en stue fullt i folk synes jeg i allefall...er jo min stue og...føler begge har noe å si i en slik situasjon jeg da... Jeg synes ikke du er kjip i d hele tatt...hadde blitt rimelig forbanna på sambo i den situasjonen jeg og...må jeg ærlig innrømme... Både meg og sambo spør hverandre om d passer eller er greit før vi gjør avtaler...og vi er begge flinke til å respektere den andres ønsker...Stort sett er d aldri noe problem for meg at han har besøk eller motsatt, men jeg setter stor pris på at han spør meg...og d tror jeg at han gjør og...
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Vi har også den ordningen at vi "spør" hverandre før vi inviterer med folk hjem. Saken er en helt annen hvis det bare er snakk om å komme innom i 20min for å ta en kaffekopp og skravle littegrann, men når det blir en hel kveld ut av det, så synes jeg det bare er rett og rimelig å spørre, eller i det minste gi beskjed i god tid til den andre. Vet at mannen min setter like mye pris på det som jeg gjør, vi har heller ikke så veldig stor plass, og han synes det er greit å vite hvis jeg får venninner på lengre besøk, slik at han kan finne på noe annet imens.
ana baroma Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Å høre om det er greit at man okkuperer tv og stue osv, det er ikke å spørre om lov, det er å ta hensyn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå