Gå til innhold

hvordan få jenta mi til å like grøt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun bare syter,syter og syter når hun får grøt. har fått maisgrøt i 14 dager nå. i begynnelsen virket det som om hun likte det, men nå syter hun hele tiden mens jeg gir henne. jeg trodde det var fordi hun var trøtt så i dag gidde jeg kl 5 og da hadde hun nettopp voknet, men hun søt like mye, og helt til hun la seg halv 7.. det er et forferdelig ork.. hun pleier jo alltid å være så smilende og blid... har lyst å kutte ut hele grøten, men hun trenger den...

noen som har noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å blande most banan oppi grøten, da smaker den myye bedre! :D

Prøvde det selv med vesla fordi hun nettopp var akkurat slik du forteller.

Hun er fortsatt litt sytete fordi hun rett og slett heller vil ha melk.

Grunnet at melka får hun fort og greit i seg, mens grøten må hun jobbe med, og tar lenger tid før hun blir mett.

Men prøv med enten most banan, eller kjøp Hipp sine "yoghurter" for 4 mnd. er ikke yoghurt akkurat men pæremos og slikt.. prøv å bland litt sånt oppi om ikke bananen funker ;)

Skrevet

Begynte også med maisgrøt til guttene(tvillinger). Det var kun den ene som ville ha. Så prøvde jeg risgrøten og det ville den andre ha. Så jeg gav deforskjellig grøt i en mnd men da ville de ikke ha noe mer. Så jeg prøvde da hvetegrøt med frukt og det gikk bedre. Den er jo fra 6mnd men jeg begynte med den før og det har gått bra.

Men vil ho ikke ha er det jo ikke så farlig, er jo melka som er det viktigst. Kan jo ta et opphold og prøve igjen senere.

Skrevet

Daniel var ikke noe glad i maisgrøten. Han har heller ikke villet ha stort annet.. Det eneste som har hjulpet her er å prøve igjen og igjen.. Vi har nå drevet på i ca 5 uker, og nå endelig gaper han når han får mat. Gir han havregrøten... Har en del grøt og litt fruktmos på hver skje da.....

Skrevet

tusen takk for tipsene.. tror jeg skal prøve med fruktmos oppi i morgen..her det ordner seg.. je, det er melka som er viktigst, men hun gulper så mye og legger ikke så bra på seg så hun trenger mer..men vi får satse på at det går seg til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...