snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 hun bare syter,syter og syter når hun får grøt. har fått maisgrøt i 14 dager nå. i begynnelsen virket det som om hun likte det, men nå syter hun hele tiden mens jeg gir henne. jeg trodde det var fordi hun var trøtt så i dag gidde jeg kl 5 og da hadde hun nettopp voknet, men hun søt like mye, og helt til hun la seg halv 7.. det er et forferdelig ork.. hun pleier jo alltid å være så smilende og blid... har lyst å kutte ut hele grøten, men hun trenger den... noen som har noen tips??
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Hvor gml er dattera di? Begynte og gi sønnen min maisgrøt da han var 6 mnd, likte det ikke og ga han neste trinn grøt og likte det best for det er med smak i den..frukt og sånt.. Ellers vet jeg ikke hva du skulle gjøre.. Kanskje dattera di liker ikke grøt... Stestoresøstra mi sin datter likte ikke grøt og så begynte hun med små bit brød, litt dumt for det er for tidlig, men det gikk greit.. så spiste hun ikke grøt, kun brød..
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2007 hun er 5 mnd, så det er kanskje litt tidlig med 6 mnd grøt.. jeg kan jo høre med helsesøster hva hun sier og... takk for tipset..
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Ja, du får høre med HS imorgen om det.. Lykke til
It's all about me Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Bytt grøt, alle har jo forskjellig smak og ingen liker alt. Hipp sine grøter er milde og smaker kjempe godt, var den eneste lillegutt spiste da han startet med grøt.
Nit@™ Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Den eneste grøten Pilten spiste var Semper (fåes kun i sverige) Så gikk jeg gradvis over til Hipp. Du kan jo prøve og blande 50/50 med fruktmos i starten. Pilten spiste ikke grøt før han var 8 mnd. Fikk brød fra 5 1/2 mnd. Bittesmå biter dyppet i mm!
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2007 ja, jeg tenkte å prøve med risgrøt..er veldig glad i hipp, hun får hipp morsmelk, men her finner jeg ikke 4 mnd hipp grøt noen plass...
It's all about me Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Hipp har sluttet med 4 måneder grøt tror jeg, men 6 måneders grøten er eksta mild og beregnet for også yngre. Hvorfor den da heter 6 måneders grøt er ikke greit vite. Står iallfall så på internett siden dems.
ABC123:-) Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Opplevde akkurat det samme med småen, at han først likte grøten, og så begynte å syte når han fikk den. Et godt tips er å gi barnet smokken rett etter grøten, slik at sugerefleksen starter og grøten går ned! Sytingen gikk fort over med gutten vår...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Ta og dyppe skjeen med grøt i litt fruktpurre, funket som bare det på våres når de var små og ikke ville spise grøt :-)
ALIICE Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Skjønner godt at de små ikke liker mais grøten, den smaker jo papp=( Min lille spiste kun Hipp sin 4 mnd grøt i begynnelsen, den smaker nydelig av frukt=)
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2007 zikkzakk..hvor kjøper du hippgrøten? finner den ingenplass..jeg bor i hgsd...
-Petrine- Skrevet 6. juni 2007 #13 Skrevet 6. juni 2007 Jeg fikk aldri J til å like grøt. Orket ikke å tvinge i henne noe hun ikke ville ha. Moste grønnsaker, avocado sammen med banan og fruktpure falt i bedre smak. Man må jo ikke gi grøt nødvendigvis.
ALIICE Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 Coop Mega har den og OBS. Har du sjekka ICA/Rimi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå