mamma til 2 prinsesser Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Var hos jordmor i dag, og hun sendte meg videre til AHUS siden jeg har kjent lite liv de siste dagene... Fant ut at det var lite fostervann... Jeg fikk satt inn et ballongkateter og fikk reise hjem i natt. I morgen klokka ni skal vi inn, så da er vi igang!!! Har allerede ganske vondt, dama stappa jo hele hånda inn i meg jooo! Samme gjorde legen etterpå også (en mann, litt ekkelt, men det gikk bra), da han skulle sette inn kateteret... Så jeg har ganske vondt etter 2 GU + den ballongen som ligger og irriterer.. Og værre skal det bli Da blir det baby på oss i morgen!!!! Flere som skal på ahus i morgen da?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 hva hjelper den ballongen mot?? har aldri hørt om d men du må ha lykke til
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Lykke lykke til! Tristane er der no, så du treff ho kanskje på barsel
mamma til 2 prinsesser Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2007 Takk takk:) Det er et foleykateter, samme som man bruker i urinblæra... Man fører at tynt plastrør inn i skjeden og opp i livmorhalsen.. en ballong i enden som de sprøyter saltvann inn i... Det gjør at mormunnen modnes.
mamma til 2 prinsesser Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2007 Litt bedre forklaring her: Foleykateter: Livmorhalsen modnes ved at et ballongkateter plasseres innenfor livmorhalsen. Dette er en tynn plastslange med en ballong i enden. Denne føres opp i skjeden til livmorhalsen og ballongen fylles med litt saltvann som presses mot mormunnen slik at den modnes.
Regnbuemor til 2 Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Masse lykke til. Skal muligens settes igang i morgen jeg også, av samme grunn som deg, men de ville se en gang til på UL om det virkelig var lite fostervann først. Nok en gang. Lykke til:)
martina85-på OVERTID!!! Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 jeg skal på ahus i morgen for å vurdere igangsetting... men her er det full fart i magen.. å mye fostervann så må kanskje vente mer jeg;( håper det går fint med deg.. krysser fingrene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå