Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig jente på 7 mnd som ikke vil drikke vann. Hun får grøt og middag men er ofte tørst og da drikker hun seg mett på melken!!! Hun har fått flaske fra hun var født.

Noen som har noen tips for dette begynner å gå ut over måltidene med grøt og middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bekjed om (fordi min spiste dårlig) av HS å bare tilby morsmelk etter måltidet. Kan du ikke gjøre det samme med MME? Bare tilby vann sammen med måltidene, melk utenom? Prøv å gi vann fra kopp isteden for på flaske. Vi gjorde dette konsekvent, det tok ca 2mnd så ville han ha vann på koppen og nå er han en vannstordrikker:)

Skrevet

Hei,

Jeg har forsøkt å bare gi melk etter måltidet men hun blir så sint hvis hun ikke får det. Vi prøver å gi vann i tutekopp, men hun bare vrir seg og spytter ut.

Men men vi prøver og prøver :-)

Skrevet

Hmmm, ikke lett. Kanskje du må prøve å være konsekvent, prøve det hver dag i f.eks 3dg og la henne bli litt sint? Det med tutekopp hadde vi prob. med også. Bare øvde og øvde. Vet noen på barselgruppa mi har blandet ut litt eple- el pærejuice i vannet og fått de til å bli intr. i noe annet en melk. Skjønner at du blir stresset når hun ikke vil ha vann i varmen, men hun får antagelig nok væske gjennom melka og er fornøyd. Håper det løsner av seg selv etterhvert, da.

Skrevet

TAKK FOR TILBAKEMELDING!!

Vi håper det løser seg snart:-) Jeg skal fortsette å prøve, har ikke prøvd med pære/eple men det skal jeg

Skrevet

prøv å gi det av glass! Det er litt spennende for de. Fint vær å øve på det i, sitt ute så gjør det ikke noe at det blir gris. Ikke stress med det, i begynnelsen er det en lek. Snuppa mi elsker det hvis jeg lar vannspruten stå inni munnen hennes. Jeg klemmer på tuten liksom... Hvis du skjønner...

Gi melk for tørsten til hun har vent seg til vann og liker det...

Skrevet

Min ville ikke ta FLASKE han da, så jeg lot han få vann(aldri smakt før-tenkte d var lurt å venne han til pga sommervarme..) på flaske hver dagenperiode. I begynnelsen, fikk han ikke i seg vann.ville ikke ta flaska. Jeg lot han holde flaska selv, se på den osv.. Etter hvert gikk d bedre og bedre-så nå tar han både flaske og vann!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...