Gå til innhold

Fødsel 10 år etter forrige gang

Gjest Lenchen J98, J08

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen
Skrevet

Hei, jeg er 29 år og har akkurat funnet ut at jeg er gravid for andre gang. Jeg har en datter på 9 år fra før, og har hørt mye om dette med andregangsfødende og at ting er annerledes andre gangen. Men så har jeg også hørt at etter så og så mange år siden siste fødsel så regnes du igjen for førstegangsfødende. Vet dere om det stemmer? Og i tilfelle hvor mange år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Lurte litt på det samme siden det er over 8 år siden sist gang for meg. Dette er svarene jeg fikk:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/9432311

Jordmor sier at det ikke har noe å si at det har gått flere år. Når man først har født et barn gjennom den kanalen, så er det ingen vei tilbake. Man blir aldri som førstegangsfødende.

Så jeg er spent å se hvordan dette blir, har 8 uker igjen. Og jeg håper fødselen ikke tar riktig så lang tid denne gangen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det man vel mener, er at man blir fulgt opp som en førstegangsfødende. Tror ikke det har noe å si for selve fødselen. Har ei venninne som hadde 11 år mellom tredje og fjerde barn; hun ble "kontrollert" like ofte som en førstegangs. Men fødselen var ikke noe verre eller bedre enn forventet...

Skrevet

Min første fødsel tok 9,5 timer. Fødte nummer to, 2 år senere. Brukte da 1 time 45 minutt. Veldig spent da jeg skulle ha nummer tre, over 7 år senere. Men, fødselen tok under to timer, og var ikke i nærheten av så hard som første fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...