Gå til innhold

Noen som har erfaring med handling på FINN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet vogna jeg vil ha på FINN og selger lurer på om jeg vil ha den sendt i oppkrav. Noen som har erfaring på kjøpt og salg - går det å sende store vogner i oppkrav?

Hun jeg skal kjøpe den hos var veldig hyggelig, og jeg tror ikke hun prøver å lure meg. Tørr jeg betale for vogna før jeg får den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke betalt på forhånd, be om oppkrav. Har hørt om flere som har blitt lurt på netthandel. Er hun seriøs er sikkert ikke oppkrav noe problem.

Skrevet

Hei..

Har kjøpt ett par vogner både på qxl og finn, ingenting negativt å si om det..

Bet. på forskudd, og vognene fikk æ i posten, og de va begge fine og hele, akkurat slik som forklart;o)

Men, som regel bruke æ å lete etter det æ treng i nærheten, slik at æ kan se det før æ bet..

Skrevet

Stort sett går det bra å forhåndsbetale. Jeg har gjort det ved et par annledninger. Men det er en risiko å ta.

Finn har en tjeneste som heter Sikker betaling som løser denne problematikken. Da betaler du pengene til en tredjepart først og de viderebetaler selger når du får varen.

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp vogn på finn, og fikk den tilsendt i oppkrav. Gikk helt fint det. Sikkert for begge :)

Skrevet

Jeg kjøpte min vogn gjennom FINN. De har en gratis betalingsgaranti som går ut på følgende:

1: Du starter transaksjonen ved å fylle ut nødvendig informasjon om navn, adresse, pris på vare, ev. porto.

2: Når du har gjort dette, sender Payex betalingsgaranti mail til selger, hvor de ber denne godkjenne beløpet.

3: Når selger har godkjent beløpet, får du mail fra Payex om å betale inn avtalt beløp til dem.

4: Når beløpet er innbetalt, får selger beskjed om dette og bes sende varen til deg.

5: Når du mottar varen bekrefter og godkjenner/ godkjenner ikke varen pr. mail til Payex.

6: Dersom du har godkjent varen og bekreftet mottak utbetaler Payex avtalt beløp til selger.

De utbetaler altså ingenting dersom du er misfornøyd med varen, eller ikke mottar den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...