Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Det var over 10 % sjanse for deg å bli alvorlig psykisk syk om du fødte vaginalt? Tingen er..jeg fødte en gutt for 4 år siden og fikk da fødselspsykose.. Er nå gravid på nytt og sjansen for å få dette på ny ligger på over 10%.. Jeg burde kanskje heller tenke at det er faktisk 90% sjanse for at det ikke skjer..Men vet ikke om jeg tørr å ta den sjansen..Det er virkelig det værste jeg har vært gjennom noensinne..Det tok meg så utrolig lang tid før jeg var frisk igjen mentalt og istand til å ta meg av mitt barn.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Det er mindre fare for komplikasjoner i forbindelse med keisersnitt enn ti prosent, så hvis du ikke har angst for operasjoner - go for it!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Hvor stor er sjansen dersom du velger planlagt keisersnitt? Null?
kyss kokken Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Ja, dette lurer jeg også på.. Er ikke risikoen der hvis du velger keisersnitt?
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Pga mye seksuelt misbruk søkte jeg KS og fikk det innvilget. Fikk også høre at det var risikabelt for meg med en vaginalfødsel pga faren for depresjoner/psykoser. Så det kommer vel ann på hva slags trauma/psykose HI har hatt mtp. fødselen som gjør at hun er anbefalt ks.
Gjest thricane Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 ja det ville jeg nok gjort....har jo et ks fra før, så vet jo hva det går ut på..
Süsse Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Nå skjønner jeg saken fra din side, men de som tar keisersnitt er vel faktisk mer utsatt for depresjoner enn de med vaginal fødsel. Men kanskje det er det beste for deg
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Hovedinnlegger her.. Takk for svar alle sammen..Ser ut som de fleste hadde gått for keisersnitt ja..Jeg er ikke direkte redd for keisersnitt, men jeg tenker jo litt på komplikasjoner og sånn..Men ligger de virkelig under 10%? Av alle som tar ks, så får under 10% komplikasjoner..? Jeg har ikke fått tilbud om dette..Er kun noe jeg har tenket meg frem til selv..Jeg har faktisk aldri blitt misbrukt, ei heller hatt psykiske problemer..Jeg hadde det helt topp frem til fødselen, som jeg opplevde skremmende og traumatisk..De mener jeg prøvde flykte fra realiteten mens jeg fødte, og da gikk jeg over i psykose:( Helt sykt alt som kan skje med en hjerne. Jeg er bare 3 mnd på vei..Og vet ikke hva jeg skal gjøre..Skal på kontroll i morgen og tenkte høre med legen om keisersnitt..Jeg vil somsagt aldri i livet oppleve å bli psykotisk igjen..vet ikke om hjernen min vil takle en ny runde en gang..så har jeg jo en liten gutt på 4 år også jeg skal være sterk mamma for etter fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå