supermummy Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 er det sånn at noen får 12% av årslønn, selv om de har vært i permisjon?
It's all about me Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Får du perm.pengene utbetalt fra arbeidsgiver får du di vanlige feriepengene også. Får du utbetalt direkte fra NAV får du bare feriepenger for 12/15 uker, kommer an på om du hadde 100 eller 80% lønn.
supermummy Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2007 Ok...vet du hvorfor det er sånn, og gjelder det alle som får betalt rett fra arbeidsgiver?
max32 Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Tror vi bare får for 12 eller 15 uker. Jeg har fått lønn av arbeidsgiver, men de har jo fått etterbetalt av Nav. Så tror ikke det har noe å si. Blir nok ikke noe å juble for når feriepengene kommer. www.nav.no
lykkeligmor:) Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Jeg ble fryktelig skuffet da jeg fant ut at NAV betaler kun 10,2 (eller var det 10,4?) prosent, istedet for 12!!!!!
Supermamm Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 På min årsoppgave står det 26 000 tilgode i feriepenger, og jeg har hatt permisjon fra februar 06, med forskuddsbetalt fra jobben. Betyr det at jeg ikke får de pengene, men et mindre beløp? Skjønner ikke helt det jeg... Hvorfor står det da?
supermummy Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. juni 2007 Må da være noen her som vet dette?!
Ingen_nick_ledig Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 De fleste som får permisjonspenger direkte fra arbeidsgiver, får fulle feriepenger. Dette er en "gode" fra arbeidsgiver, arbeidsgiver taper på dette, da de ikke får refundert mer enn 12 (15) uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå