Gå til innhold

Bestemt oss for å adoptere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om de forskjellige landene er strenge på at søkerene må være fylt 25 år??jeg er 23år og min samboer 30 år. Vi gifter oss i august, vært samboere i 4 år. Har det så mye å si på alderen min tror dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det er vanskeligere å adoptere når du er så ung.. en jeg jobbet med før var 28 år.. det var mange land de ikke aksepterte henne før hun ble 30 år..helt teit

 

hvorfor skal dere adoptere da? kan dere ikke få barn selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etter det jeg vet bare Kina som har 30 år som nedre aldersgrense. Resten har vel 25..

 

For å bli godkjent i Norge må man være fylt 25 år. Kan starte opp prosessen litt før, men Bufetat vil ikke gi godkjenning før bursdagen er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte på colombia, og der er det 25 år som er nedre aldersgrense. tenkte kanskje dem så annerledes på det om den ene søkeren er eldre. men men vi får se hvordan det blir. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte nettopp adopsjonsforum om det samme, er selv 23 år. Og fikk beskjed at begge måtte være fylt 25 år før en fikk godkjenning i Norge. Men de sa vi godt kunne sjekke opp endel i kommunen i forkant og gjøre ting klart slik at det gikk fortere når jeg har fylt 25.

 

Selv har vi ikke dårlig tid enda siden vi fremdeles holder på med IVF, men det er jo greit å være forberedt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:) vi har ikke undersøkt noe vi, men har lest på forskjellige sider. hvis vi må vente til jeg er 25 år, så får vi da antaglighvis ikke barn før om 4 år..huff..er så trist. Vi har ikke prøvd IVF, hadde egentlig bestemt oss for å ikke gå igjennom den prosessen. Men vi får se nå!! Kan du fortelle meg litt hvordan det gjøres??er så redd for at det er smertefult osv jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen land krever at man er gift i 4 år før en får adoptere. Jeg er selv adoptert, men har egne barn. Jeg er 25 år og ville tenkt meg godt om før jeg adopterte. Jeg ble adoptert som baby, men hadde masse spørsmål om identitet og har hatt mange tunge stunder der jeg følt at foreldrene mine ikke forstod meg. De fleste av vennene mine som er adoptert har hatt det sånn. Mange vil ha egne barn og velger adopsjon som siste utvei. Skal dette fortelles til barnet om det spør? Vil en være bitter fordi en ikke fikk barn selv? Hvis barnet blir helt rebelsk og det vil tærer på ekteskapet, vil man elske barnet like mye som sitt eget, vil barnet føle seg elsket? En bør tenke på barnets beste når en adopterer..Men vet at det finnes mange fantastiske adoptivforeldre der ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...