Nickey Mouse Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Hvordan utarter øyekatarr seg? Hentet gutten min i barnehagen og øyet hans var fullt av gult "slim". Tenkte først at han hadde fått noe på øyet som hadde irritert. Men nå kommer det bare mer. Er det øyekatarr? Kan man eventuelt få medisin hos legevakten, for å starte behandling så tidlig som mulig? Argh, jeg bør kunne sånne her ting, men når det kommer til ens egne blir alt blankt! Litt sånn panikkfølelse, selv om ikke akkurat gutten dør her han ligger og sover...
imsdal med julesmak Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Stikk på apoteket og kjøp saltvannsdråper det tok øyekataren her på ett blunk )
Nickey Mouse Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2007 Kommer meg desverre ikke på noe apotek i dag. Mannen kommer ikke hjem før senere med bilen. Og da er jo selvfølgelig alle apotek stengt. Når behandling er startet er det jo ingen smittefare lenger (hvis jeg ikke husker feil), og da kan han jo være i bhg litt. Han elsker det og blir litt krakilsk hvis han ikke får gå. Ikke det at det er noe problem for oss å ha han hjemme - men de holder på med så mye greier der om dagen som han har lyst å være med på. Men vil jo eventuelt ikke smitte noen andre!
imsdal med julesmak Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Du kan ikke få han til å stoppe på apoteket på veien hjem da? Her forsvant øyekataren omtrent over natta med saltvann, men hvis det er bakteriell infeksjon kan det hende det må antibiotika til for å få bukt med den. Når du kan levere han i barnehagen vil jeg tro barnehagen har egne rettningslinjer på.
dumme mamma Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Der kan muligens være katarr ja. Kjøp saltvannsdråper og tupfere til å vaske med. Da får du renset øyet. Kan godt hende det ikke er mer som skal til. Pass på at dere renser begge, for det smitter så fort fra det ene øyet til det andre. Om det ikke hjelper, hør med legevakten. Da skriver de sikkert ut resept på øyedråper til deg. De har kanskje så du kan begynne behandlingen med en gang også.
snuppi min Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Høres ut som øyekatarr ja, og det er veldig smittsomt. Her i huset har ikke saltvannsoppløsning vært bra nok, det har måttet en antibiotika salve til. Men da må du få resept av en lege.
futte (tm) Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Øyekatarr ville ikke jeg dratt til legevakten for. Jeg ville vasket med saltvann i dag å sett om det kanskje gikk over av seg selv. (Bare kok opp litt saltvann og kjøl ned hvis du ikke kommer deg på apoteket.) Hvis det var like ille i morgen tidlig ville jeg dratt til fastlegen å fått dråper.
Nickey Mouse Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2007 Takk takk for svar. Mannen har tatt seg fri i morgen uansett, så da ser vi det ann til i morgen tenker jeg. Så hvis har gitt seg, så kan han ta en tur i bhg i morgen, hvis ikke drar han og pappa til legen. Pappa'n jobber så mye uansett, så han syntes det er stas å ha en ekstra dag med gullet sitt:)
tvilling73, 05/07 Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Det har vår hatt nettopp. Drypper enda med klorifenikol eller hva det nå heter.. Dryppes 2.hver time og her tar de ikke mot barn i barnehagen før en er behandlet med antibiotika en dag først.. Vi fikk også en salve som hun skulle bruke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå