Gå til innhold

Endelig kom gutten!


mamman&lilleprins

Anbefalte innlegg

Mandag 21. mai klokken 14.28 kom endelig gutten vår til verden :)

Nøyaktig 14 dager på overtid hadde ikke Leander lenger noe valg og måtte ut. Fikk lagt inn modningstabletter 10.40, de skulle virke en time før jeg fikk reise meg fra benken. 11.40 fikk vi beskjed fra JM om at vi kunne dra ut et par timer, og kansje få oss noe mat, ettersom det kunne ta opp til 6 timer før det skjedde noe. Vi dro, men ble enige om å ikke være lenge da jeg allerede hadde begynt å få vondt i ryggen.

Vi var tilbake ca klokken 12.00, og klokken 12.10 gikk vannet som en foss! Jeg ble ført inn på fødestua og etter 4-5 vanlige åpningsrier ble det hele til en eneste lang og ubeskrivelig smertefull rie. Fikk lystgass som virket kun en liten stund, og å sette annen bedøvelse var uaktuellt. Endelig ble det full åpning, legen kom inn og jeg fikk beskjed om å presse. Jeg trodde de var blitt fullstendig gale hele gjengen, men gjorde som jeg fikk beskjed om. Så, etter 7 minutter, la de et helt nytt lite menneske på magen min!

Leander var stressa etter den harde ferden og måtte få oksygen helt til å begynne med, men kom seg utrolig raskt til hektene.

Nå er vi hjemme og storkoser oss med verdens nydeligste gutt, og selv om fødselen ble som den ble ville jeg aldri ha vært det foruten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at han kom klokken 14.28, nøyaktig 2 timer og 18 minutter etter at vannet gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graturlerer med gutten din. Hvor stor var han?

 

Kos dere videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...