Gå til innhold

AAAAaarg!! Blir så provosert av sjefen til sambo...(langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo er tømrerlærling i et lite firma...Sjefen der er helt på jorde når d gjelder å følge regler, bl.a. d at lærlinger ikke skal jobbe alene f.eks...dette er noe sambo har måttet siden dag en...Sjefen drar sin vei m verktøy og div, og så får sambo kjeft for ikke å ha gjort noe når han kommer tilbake...(hvordan kan man gjøre noe uten d verktøyet man trenger??) D har ikke nyttet å si noe til sjefen heller, han bare durer på m sitt...

I forrige uke var sambo sykemeldt m høy feber og halsbetennelse, og på mandag fikk han beskjed om at han måtte jobbe overtid hele denne uken fordi de måtte bli ferdige m et hus..Mandag kunne han ikke, men han sa d gikk greit resten av uken...Men viser seg at d kun er sambo som må jobbe, sjefen går hjem når dagen er over..så sambo står alene på et tak og legger takstein..hva hvis han ramler ned da?? Da er d ingen der som kan hjelpe han...Dette er ikke lov, men d driter sjefen langt i...

Idag sa sambo at han ikke orker å jobbe overtid likevel, fordi han kjenner at han begynner å bli syk igjen, men at han kunne ta en dag i neste uke istedet..Svaret han fikk tilbake var at han måtte bare regne m å jobbe neste uke og, og at d ikke var greit at han gikk hjem til vanlig tid i dag...Sambo sa bare at d kom han til å gjøre, da han ikke er i form...

Har så sinnsykt lyst å ringe å "anmelde" sjefen til de som har ansvaret for alle lærlinger, men er redd for å ødelegge for sambo..han har bare en mnd igjen i firmaet, så skal han ha ferie, og så er d fagprøve...

Phju...dette var dagens utblåsning fra meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gitt den sjefen klar beskjed med en gang jeg... Enten får han følge regler eller så ringer han lælingkontoret og arbeidstilsynet.. Så han kan selv velge om han vil ha masse bøter eller spare de pengene. Og jobben til din sambo er ikke i faresonen grunnet dette... hvertfall ikke i følge norsk lov.. Men jeg skjønner godt at han kvier seg for å gjøre noe annet enn det han gjør... Kun en mnd igjen før han er ferdig, og da har en ikke lyst til å utsette seg for mer "fare" enn en må...

Skrevet

Nei, d er d...har sagt til sambo mange ganger at han må ringe lærlingekontoret og gi beskjed, men han er litt forsiktig av seg og redd for å si ifra når d gjelder sånne ting...så han har liksom bare holdt munn og godtatt alt sjefen har funnet på...Men d er jo ikke riktig da...derfor lurer jeg på om jeg skal ringe lærlingekontoret anonymt og be de sjekke opp i den bedriften, for jeg har observert diverse ting...Vet ikke om d går jeg...hmm...

takk for svar doffine :)

Skrevet

ta en anonym telefon du:-))) Du kan si at du har noen viktige opplysninger ang en bedrift som har lærlinger og bryter loven grovt, og at liv står på spill. Ta også en telefon til arbeidstilsynet... si du vil være anonym av diverse grunner...

Jeg tror nemlig at de som har lærlinger får penger av lærlinkontoret.. rett på meg om jeg tar feil:-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...