Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Hei, dere som gir barna mme på flaske. Hvordan fordeler dere måltidene utover døgnet? Min gutt på 3 mnd drikker/spiser 5 ganger i løpet av dagen (blir ca 800 ml), men sover hele natten fra 23 til 7-8 tiden uten mat. Burde jeg vekke ham for å gi flaske? man hører jo hele tiden at babyer trenger et nattmåltid frem til de er 5 mnd. Har følelsen av at når folk ammer, gjør de det mange ganger i løpet av natten også. Spennende å høre erfaringer fra andre som gir flaske/mme.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 vi har ikke gjort det.. han bynte vel å sove igjenna da han va 2 mnd å spiste da 5 gang på dagen.. vi lot han bare sove.. han har hatt fin vekt hele tia så han har ikke lidd nå nød!!! he he!!!
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 hei..jenta mi er 5 mnd og hun får 6 måltider i døgnet. 8- 11-14-17-1830 og 0400..dette er selvfølgelig ca tider..jeg synes ikke du skal vekke han.så lenge han legger godt på seg er det ingen grunn for det. grunnen til at folk som ammer gir mat flere ganger til døgnet er nok fordi barna vil ha kos, og så sier man at det er mer mettende med mme..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Babyen min slutten med nattmat når hun var 8 uker, ikke vært noe problem det. Bare la poden sove du
haater husarbeid Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Nei, hvis han hadde hatt behov for mat på natta, så hadde han sagt fra. At han sover hele natta, betyr at han får nok melk på dagtid og derfor ikke trenger på natta. Begynner du å vekke han nå, lærer du han en uvane du ikke er så glad for når han bikker seks mnd og "skal" sove på natta......
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Mini spiser i 6-7 tia om mårran når han våkner.. Så i 11-12 tiden... Så i 3 tiden, 7 tiden. Kanskje en liten skvett i 21-tiden før han sovner. Kommer ann på hvor mye han spiste kl 7! (Får grøt + mme da) Han sover fra 21 til 06-07 han... Uten nattmåltid. Ikke vekk babyn, den vekker deg! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå