Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Kanskje helt idiotisk, men jeg er redd for at babyen skal bli for stor for meg slik at det hele ender med KS. Har fått beskjed på 3d ul at den kom til å bli temmelig stor, og lurer på om noen vet om det er vanlig å få komme til ul på sykehuset for å sjekke "tilstanden"/ måle hodet osv.? Er 1. gangs, og føler meg litt grønn........
yvonneR Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Med min første baby, var jeg med i et ul prosjekt. Jeg gikk tilsammen på 6 ul fra 12. uke. Siste måling var fire uker før termin. Da fastslo de at babyen kom til å være ca 4 kg ved fødsel. Jeg fødte en dag før termin og hun var 3200 og 48 cm lang..... Så denne teknologien er ikke alltid like nøyaktig! Vet om flere som har vært borti det samme. Og til syvende og sist er det jo hodet som teller. Hvor stort det er! Sies at man skal se på pappaen om han har stor hode( eller en selv for den del..) og få en pekepinn på om det blir trangt å presse ut.. I tillgg så er jo størrelsen på BEKKENET ditt avgjørende for om du blir istand til å føde barnet ditt normalt eller ikke. Dette kan jordmor hjelpe deg med å vurdere! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå