Gå til innhold

Solfaktor??? og klær i sola??

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det er en bra solfaktor uten parfyme til min 3,5mnd gamle datter`?? hva har dere på spedbarna deres ute i sola???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi har langermet body, strømper og en solhatt i vogna, med ett helseteppe over... her er det noenogtyve grader... holder henne unna sola foreløpig, vil ikke smøre henne med noe krem uten at jeg må... er 8 uker..

Skrevet

I denne varmen? Minst mulig...bare bleie og kortermet body på min gutt...eller bare bleie...er vi på terrassen eller stranda...da får han ligge naken noe han elsker overalt. Deilig å få luftet den stumpen som alltid ellers har bleie på. Men han ligger alltid i skyggen....men varmt der og gitt

Skrevet

Det er varmt for babyene også...så jeg ville anbefalt minst mulig, evt. med et helseteppe over. Hvertfall ikke strømpebukse i denne heten...evt. sokker hvis babyen er kald på tærne...men i denne varmen er det viktig at de har lite på seg.

Skrevet

Vichy spray for barn, F50+ er god. Evnt Eucerin. Barna skal jo helst ikke eksponeres for direkte sol, men ikke alltid lett å overholde til enhver tid. (Kle på dem, sier mange, men som det også står i Foreldre og Barn, en t-skjorte fra H&M beskytter dårligere enn solkrem.)

Nå får jeg sikkert halvparten her inne på nakken, men jeg smører gutten (4,5mnd) i ansiktet, på armer og bein (siden han har på "bodyshorts" nå i varmen) og bruker solhatt. Har ham minst mulig i direkte solys selvfølgelig, men må jeg amme i friluft så må jeg. Da velger jeg heller å smøre med solkrem (det er jo så få dager i året) enn å eksponere for sol uten beskyttelse. Senskadene er jo verst.

Skrevet

Jeg bruker babyline sin solfaktor 25 på Hedda. På apoteket sa de at den var veldig mild og god mot huden, ingen fy-fy stoffer i den. Syns det er nesten umulig å holde henne i skyggen hele tida, nå som ho gjerne vil opp å kikke litt og få med seg hva som skjer.

Og idag hadde jeg på henne langermet body og litt lange lin-shorts fra morgenen, og en tynn "sommerdrakt" med korte ermer og bein nå på ettermiddagen (høyere temperatur).

Hedda er 4 mnd til fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...