♥Cherrypie♥ Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 finnes det er en bra solfaktor uten parfyme til min 3,5mnd gamle datter`?? hva har dere på spedbarna deres ute i sola???
lilleminni Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 jenta mi har langermet body, strømper og en solhatt i vogna, med ett helseteppe over... her er det noenogtyve grader... holder henne unna sola foreløpig, vil ikke smøre henne med noe krem uten at jeg må... er 8 uker..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 I denne varmen? Minst mulig...bare bleie og kortermet body på min gutt...eller bare bleie...er vi på terrassen eller stranda...da får han ligge naken noe han elsker overalt. Deilig å få luftet den stumpen som alltid ellers har bleie på. Men han ligger alltid i skyggen....men varmt der og gitt
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Det er varmt for babyene også...så jeg ville anbefalt minst mulig, evt. med et helseteppe over. Hvertfall ikke strømpebukse i denne heten...evt. sokker hvis babyen er kald på tærne...men i denne varmen er det viktig at de har lite på seg.
nutri Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Vichy spray for barn, F50+ er god. Evnt Eucerin. Barna skal jo helst ikke eksponeres for direkte sol, men ikke alltid lett å overholde til enhver tid. (Kle på dem, sier mange, men som det også står i Foreldre og Barn, en t-skjorte fra H&M beskytter dårligere enn solkrem.) Nå får jeg sikkert halvparten her inne på nakken, men jeg smører gutten (4,5mnd) i ansiktet, på armer og bein (siden han har på "bodyshorts" nå i varmen) og bruker solhatt. Har ham minst mulig i direkte solys selvfølgelig, men må jeg amme i friluft så må jeg. Da velger jeg heller å smøre med solkrem (det er jo så få dager i året) enn å eksponere for sol uten beskyttelse. Senskadene er jo verst.
En liten mamma Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Jeg bruker babyline sin solfaktor 25 på Hedda. På apoteket sa de at den var veldig mild og god mot huden, ingen fy-fy stoffer i den. Syns det er nesten umulig å holde henne i skyggen hele tida, nå som ho gjerne vil opp å kikke litt og få med seg hva som skjer. Og idag hadde jeg på henne langermet body og litt lange lin-shorts fra morgenen, og en tynn "sommerdrakt" med korte ermer og bein nå på ettermiddagen (høyere temperatur). Hedda er 4 mnd til fredag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå