Gjest Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Hva er liksom noe av det verste dere ser for dere at kan skje under en fødsel som ikke er skummelt? Altså ikke verste som i fare for liv, tang, vakum, akutt KS osv, men som i mer "komiske" situasjoner man absolutt IKKE vil føde i! Tenkte på det i forgårs da jeg satt på do. Tenk om jeg plutselig hadde fått pressrier der og da og det hadde gått like fort som sist? Helt alene hjemme, mobilen liggende et godt stykke unna, hånklær eller noe annet til å pakke inn en baby med i en annen etasje, flisene på badegulvet som ville blitt ufattelig sleipe og glatte av fostervann og blod og ingen som bor nært nok til å høre rop om hjelp, mange timer til mannen kom hjem... Hadde slitt skikkelig jeg da! Ikke at det er sannsynlig at det kommer til å skje da! Men fikk meg til å ta med mobilen over alt etter at tanken slo meg, hehe... Et annet må være å føde i bilen på veien til sykehuset, vi har flere steder underveis hvor det er ødemark mange kilometer hver vei og null dekning på mobilen...uff... Hva er deres skrekkscenario?
Jeenie Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Jeg er mer bekymret for personalet på fødeavdelingen jeg, siden der jeg egentlig skulle føde er sommerstengt ser jeg for meg et villt kaos, med masse fødende som skal ha hjelp samtidig osv...
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Alva, har tenkt på det selv. Fant dette her et sted: Dersom du er på vei til sykehuset og ikke når frem, så må dere stoppe bilen inntil veikanten. Det beste er om du legger deg i baksetet slik at mannen din kan hjelpe deg, dersom ambulansen ikke når frem i tide. Fødsler som skjer i bilen skjer som oftest der fordi det går så fort og greit, og de går som oftest helt fint. Ikke tenk på navlesnoren, bare sørg for at babyen puster fint og legg den på mors bryst med hodet mot mors, og pakk dem begge inn i det du har tilgjengelig av jakker eller tepper. Når babyen ligger inntil kroppen til mor, så holder den varmen bedre. Dersom det ikke har kommet en ambulanse som kan hjelpe dere, så er det bare å kjøre videre til sykehuset slik at mor og barn kan få en liten sjekk for sikkerhetsskyld. NÅ kan du slappe litt av ... ;-)
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Ja jøss, NÅ føler jeg meg SÅ mye roligere!!! Hehe..... Vet jo hva jeg skal gjøre om han blir født uten hjelp til stede da, men det beroligere meg ikke en døyt likevel siden det ble litt smådramatikk etter de to andre fødselene mine. Førstemann pustet ikke helt og de måtte suge opp fostervann (styrtfødsel) og han måtte også en times tid i kuvøs, og andre gangen var babyen helt topp, men jeg fikk styrtblødnig som jordmor bare med nød og neppe klarte å stoppe før det ble så ille at jeg måtte legges i narkose og få blodoverføring, så er nok litt "jumpy" på "alenefødsler" ja!
Sjokoladebananer Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Jeg ser for meg at svigermor kommer inn døra under fødselen, at hun har bestemt seg for å være med. Hun har en tendens til å ville ta over styringa og kontrollen når det gjelder det meste. Forhåpentligvis ikke noe trolig scenario, men den dama kan finne på mye rart. Tror faktisk jeg kommer til å insistere overfor sambo at hun ikke får greie på noe før fødselen er over, bare for å slippe maset, hun tar gjerne helt av for den minste lille ting. Alt er i beste mening, og stort sett takler jeg det meste maset, men ved fødselen til hennes første barnebarn tror jeg det kan tippe over for henne. Selvfølgelig flott at hun er så glad og gleder seg, men akkurat under fødselen vil jeg helst vite at hun er milevis unna.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 jeg er redd for å drite på meg så sambo ser det. alle de andre gjør meg ingenting. men sambo må ikke se det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå