Sun Tzu Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Den lille søtnosen er 4 mnd, og vi har i en uke nå forsøkt å få i henne noen dråper vann. Hun spytter det konsekvent ut og lager æsj-grimaser... Har prøvd med flaske og skje, med samme resultat. Hun har ikke så stor matlyst i varmen, så jeg er redd hun ikke får i seg nok væske. Gode råd mottas med takk:)
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Vår rynket også veldig på nesen i begynnelsen. Vi lar han alltid smake vann av oss når vi drikker og han viser interesse for det. Nå syns han vann er godt.
It's all about me Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Samme hvor mye jeg har prøvd har jeg aldri klart å få lillegutt til å drikke vann. Så her blir det blandet i en liten dært sukkerfri eplejuice, da går det ned på høykant.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Ved å gjenta og gjenta og gjenta. Vi brukte flere måneder på å få guttene til å like vann godt nok til at de drakk det frivillig, men det er verd det da, synes ikke noe om å gi saft og jucie sånn til daglig. Vi gav med skje, på flake, i kopp osv, hver dag og flere ganger for dagen. etterhvert fikk de holde koppen selv litt osv og vi måtte tåle at det meste rant/ble spyttet ut igjen i lange tider, men så bare gikk det seg mer og mer til rett og slett. Man må ha tålmodighet :-)
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Tilby, tilby, tilby... :-) Min elodste måtte tilvennes vann. Likte det ikke til å begynne med. Minstemann er 5 mnd og har likt det fra første stund.
Embla72 Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Min ville heller ikke ha. Så jeg kjøpte vann med smak og blandet det ut i rent vann. Ble ikke mye smak, men såpass at han elsker det :-)
Sun Tzu Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2007 Tusen takk for gode råd alle sammen:) Det er vel bare til å fortsette å prøve... Får meg jo en liten latter av disse grimasene hennes, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå