Gå til innhold

Hvordan få gullet til å like vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den lille søtnosen er 4 mnd, og vi har i en uke nå forsøkt å få i henne noen dråper vann. Hun spytter det konsekvent ut og lager æsj-grimaser...

Har prøvd med flaske og skje, med samme resultat. Hun har ikke så stor matlyst i varmen, så jeg er redd hun ikke får i seg nok væske.

Gode råd mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Vår rynket også veldig på nesen i begynnelsen.

Vi lar han alltid smake vann av oss når vi drikker og han viser interesse for det. Nå syns han vann er godt.

Skrevet

Samme hvor mye jeg har prøvd har jeg aldri klart å få lillegutt til å drikke vann. Så her blir det blandet i en liten dært sukkerfri eplejuice, da går det ned på høykant.

Skrevet

Ved å gjenta og gjenta og gjenta. Vi brukte flere måneder på å få guttene til å like vann godt nok til at de drakk det frivillig, men det er verd det da, synes ikke noe om å gi saft og jucie sånn til daglig. Vi gav med skje, på flake, i kopp osv, hver dag og flere ganger for dagen. etterhvert fikk de holde koppen selv litt osv og vi måtte tåle at det meste rant/ble spyttet ut igjen i lange tider, men så bare gikk det seg mer og mer til rett og slett. Man må ha tålmodighet :-)

Skrevet

Tilby, tilby, tilby... :-)

Min elodste måtte tilvennes vann. Likte det ikke til å begynne med. Minstemann er 5 mnd og har likt det fra første stund.

Skrevet

Min ville heller ikke ha. Så jeg kjøpte vann med smak og blandet det ut i rent vann. Ble ikke mye smak, men såpass at han elsker det :-)

Skrevet

Tusen takk for gode råd alle sammen:) Det er vel bare til å fortsette å prøve... Får meg jo en liten latter av disse grimasene hennes, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...