Gjest Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Kom til å tenke på at det har jeg aldri i mitt liv sett.. De må jo finnes de å?!
Prinsemammaen Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Har faktisk sett en mørkhudet i hvert fall. Men aner ikke hvor han kan ha kommet fra...
Northernlights Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Ja,de finnes =) Har sett dem.Senest så jeg en kinesisk baby med syndromet. Var litt mindre tydelige trekk,men du kunne se det likevel. Søt lita tulle.
Anne-B. Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 En familie fra indonesia som bor her i studentbyen, har angivelig en sønn med Downs.
Nickey Mouse Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Vet om en fra Columbia med downs. Adoptert da han var et par uker gammel. I mange land gjemmes barn/voksne med psykiske utviklingshemninger. Jobber selv med psyk. utvikl. og hørt endel erfaringer fra kollegaer som har vært rundt og sett på forholdene. Skal ikke si sikekrt, men det er kanskje endel av de som rett og slett ikke lever opp...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Oj da.. Så grusomt.. Er vel kanskje mye pga uvitenhet om syndromet at de "settes bort"?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Kjenner en latinsk gutt (mann) med Downs. Var au-pair for barna til søstra hans. Tror nok det er mer vanlig å gjemme de bort i land med lite ressurser osv.
Dotten Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Vet også med sikkerhet at de "finnes". Her i Oslo har jeg sett et par med pakistansk bakgrunn. Tror nok også at mange med Downs og andre "feil", blir skjult i mindre vestlige land. Skjer nok litt i "vestlige" land også (sånn som østeuropa), men skal jo ikke si dette sikkert. Er jo faktisk ikke såååå mange år siden de ble skjult her hjemme heller. Maks 100 år!
Nickey Mouse Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Bare tenk Norge for ikke alt for mange år tilbake. Det var gjerne en skam å få slike barn, og de ble stuet bort på institusjon. Det blir vel mange i dag også - men av flere årsaker enn tidligere og og langt færre en før selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå