Gå til innhold

Jippi!!! Imigran er nå godkjent for GRAVIDE!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig noe som er godkjent mot migrene hos gravide!!!

Jeg går vanligvis på relpax, men det kan ikke brukes under graviditet. Har gått igjennom 2 svangerskap med "kun" paralgin forte som smertestillende.

Men nå er endelig Imigran godkjent, og jeg er ohppende glad! Skal selvfølgelig fortsatt være forsiktig med å ta medisiner, men jeg er såååååå lykkelig for at det endelig er noe som kan ta de værste migreneanfallene mine:):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra da :) Går selv på en gjeng med migrenemedisiener å de kan ikke taes av gravide.. Men har ingen planer om å bli gravid på flere år da. Jeg bruker Almogran mot migreneanfall og Selo-Zok som forebyggende. Blir forferdelig svimmel av de da siden de gjør at blodtrykket synker å jeg har lavt blodtrykk fra før. Men har det heller sånn enn de anfalla annenhver dag. Nå har jeg max 1 anfall i uka vis ikke mindre. Før hadde jeg opp til 3-5 ganger per uke.

Skrevet

Selv om ting er godkjent mens man er gravid, hadde jeg ikke tort ta det likevel.

Engang var thalidomide godkjent for kvalme hos gravide...grøss og gru så feil de tok!

Jeg vet jeg strevet meg gjennom en god del smerter,men jeg torde rett og slett ikke utsette babyen for noe sånt.Iallefall i de to første trimestrene.Men det er meg,da..

Skrevet

Er klar over det, og tar de bare når jeg absolutt MÅ!

Men tror ikke de som ikke har migrene kan froestille seg for ufattelig plagsomt det er. Vanlig hodesmerter er en ting - det klarer jeg fint. Men når man blir kvalm, svimmel, lyssky, overfølsom fro lukter og ikke minst lyder----ja da føles det faktisk som om livet ikke er verdt å leve. Da klarer jeg ikke å passe på ungene engang. Blir utrolig sløv, og reaksjonevnen er lik NULL. Ønsker bare å sove i et mørkt og kaldt rom.....tåler ikke at ungene spør meg om den minste ting.....

Så ja, jeg er sjeleglad for at de nå har funnet en medisin som ikke skader fosteret:) Heldigvis har den blitt testet masse

Skrevet

Jeg har tatt imitrex før, men ble advart mot det av en nevrolog pga tidligere opplevelser når jeg var gravid (lammelser i halve kroppen og blindhet i forb med et migreneanfall)

Jeg har hatt migreneanfall hele livet, så jeg kan forestille meg det. Men det er det med enkelte medisiner og barn i magen som er en dårlig kombinasjon i min verden...jeg var altfor overfølsom kanskje,men jeg lot heller migrene være migrene, og la meg ned for å prøve å sove det av meg,med beskjed om å la meg være i fred når jeg fikk det mens jeg var gravid. Heldigvis var anfallene mye sjeldnere i graviditetene, pga at mine er veldig sentrert rundt EL og menstruasjon.

Men hvos det hjelper deg, og legen sier det er trygt, og du synes det er ok, så må du jo bare ta det.

Jeg er skeptisk....denne medisinen utvider jo blodårene, så jeg tenker på det lille fosterets blodårer, og om det er bra for den lille...

Jeg er og blir ei pingle når det gjelder graviditet og medisiner..

Skrevet

:)

Er helt enig med deg når det gjelder å være skeptisk til medisiner og graviditet. Legen min har ikke villet gitt meg det tidligere, nettop fordi man skal være forsiktig. Men nå har jeg blitt vurdert av nevrolog som er spesialist på dette, så da føler jeg meg tryggere.

I første svangerskap forsvant migrenen nesten helt:) I 2. svangerskap fikk jeg mange flere anfall. Nå har jeg invalidiserende migrene - dvs migrene i 2-5 dager i strekk hvis jeg ikke tar medisiner. Og det fungerer spesielt dårlig når jeg har 2 små barn + en i magen. Mannen min bidrar det han kan, men kan jo ikke forvente at de flytter ut av huset i flere dager fordi jeg skal få komplett ro! Dessuten klarer jeg ikke å sove av meg migrenen lenger. Den har festet seg så hardt og smertene er så store at jeg ikke klarer å sove ordenltig under anfall.

Skrevet

Bra du har godt samarbeid med nevrologen og legen din =)

Sånne anfall som varer i dagesvis har jeg ikke hatt på ei stund. Håper det holder seg borte. Har ikke tid til sånt

;o)

Mitt siste anfall varte bare noen timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...