Gå til innhold

skjult nummer! Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen måte en kan finne ut hvem somr ringer en med skjult nummer? Hmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei desverre=/

Skrevet

Nei, det er derfor det er skjult/hemmelig ...

Skrevet

Ringe dem og spørre hvem det er? Og evt late som du har ringt feil hvis det er noen du ikke vil snakke med?

Du kan jo skjule id på mobilen din før du ringer.

Skrevet

er så plagsomt:(

det er noen som legger igjen på tlf svareren til sambo og meg, og vi finner ikke ut hvem det er. Tar nemlig ikke tlf når det er skjult nummer.

Eneste jeg kan tenke meg er å ringe politiet for å høre hvordan man kan finne det ut. (?)

Skrevet

må være veldig alvorlig for at politien skal blande seg, å dessuten vil det koste dere myyye penger!=)

Skrevet

Har skjult nummer selv, og det er nok ganske umulig for hvermann å finne utav...

Er nok bare en selger av et slag eller noe! :)

Skrevet

ok... irriterende altså:///

Betaler gjerne en del penger for å få slutt på de der tlfene. Har rett og slett ingen anelse om hvem det kan være. Vi har ingen "fiender" som vi vet om, forutenom den enste personen som jeg kan tenke meg til kan gjøre noe slikt. En gammel X til sambo, men det høres ikke ut som henne på svareren...

Skrevet

hei.jeg jobber i et selskap under telenor og dette er et kjent problem for alle, folk kan kjøpe mobiler og abn. uten å reistrere seg....men er det slik at dere vurdere å annmelde,eller kontakte politi, så noter ned dato/tidspunkt/ evt. varighet.og så kan de jobbe ut i fra de opplysningene. om dette er dyrt, som nevnt over vet jeg ikke. tror ikke dere må betale om det blir annmeldelse.

står i et innlegg over at du kan ringe tilbake, og dette går jo ikke om det er skjult nr som ringer deg, da vet jo ikke mobilen din hvilket nr å ringe opp igjen...sier seg selv.

Skrevet

trenger ikke være fiende elle noe humskt og skummelt, kan enkelt og greit være noen som bare har skjult nr, sånn som meg..Å jeg er ikke skummel, hehe:p

Skrevet

Hva er det personen sier på svareren da?

Skrevet

ja det er veldig plagsomt!

Er spesielt i helgene da dette skjer og hvor svareren til meg og sambo er full av beskjeder fra vedkommende. Vi har lagret mesteparten av de og en får jo melding rett etter de er spilt inn. Er dette noe de kan gå ut ifra feks?

Vedkommende har en fordreid stemme akkurat som om den holder noe foran røret, og sier masse tull om at det er urettferdig at vi er lykkelig forlovet og bla bla bla. Høres ut som en psycho rett og slett. Men på en annen side så virker det ikke som vedkommende har så stor kjennskap til vårt privat liv, for den har ikke nevnt noe om at vi er gravide.

Vedkommende bruker også å herme etter min tlf svarer og si masse teite ting.

Som sagt så er det plagsomt, og sambo blir utrolig forbanna over ikke å vite hvem det er.

Skrevet

Eehh, hvis dere ikke svarer så får dere vel ikke noe hjelp hos politiet...

Endel bedrifter har skjult nummer (særlig de som driver med telefonsalg), noen privatpersoner har hemmelig nummer (pga ulike årsaker som gjør at de ikke vil kunne letes opp osv.).

Hemmelig nummer er en tjeneste man kjøper fra teleselskapet.

Det er ikke alle som vil at andre skal kunne finne telefonnummeret deres. (alt fra leger f.eks ... som ikke vil at pasienter skal finne dem hjemme til en stakkar med voldelig ex som er truende til hvasomhelst...)

De nummerne får du ikke fra politiet, de er hemmelige av en grunn.

Skrevet

Hmmm, det der hadde jeg anmeldt om jeg var dere!

Det er sjikane rett og slett!

Lykke til!

Skrevet

men dette er en privat person det er det INGEN tvil om!

En kan jo også "lage" skjult nummer selv på telefonen som vanlig kunde også. #31# eller noe sånt før en slår nummeret.

Skrevet

ja vi er jo litt usikre, håper jo liksom at det skal "gå over" og at vedkommende skal gå lei, men...

Sambo vil at vi skal gå til politiet, men hvis de liksom ikke kan hjelpe oss så føler jeg det ikke er noe vits liksom. Liker ikke bråk, hehe.

Skrevet

Hadde anmeldt de for sjikane jeg...går ut i fra at politiet har mulighet til å finne ut hvem d er i sånne tilfeller...bra dere har tatt vare på meldingene...

Håper dere får ordnet opp i d, ikke kjekt å ha d sånn!

Skrevet

hadde gått til politiet jeg!

personen snakker og sier trfefende ting om dere, og da er det ikke lenger tull spør du meg.

kan dette være en eks eller noe lignende?

ofte personer med følelser involverte som gjør slike ting, for å ha en form for kontakt.. dette er noe jeg tror..ellers så forstår jeg ikke gleden av å gjøre slike ting, utenom å få dere til å reagere på en eller annen måte.

ren plaging spør du meg.

Skrevet

De kan hjelpe dere dersom dere anmelder.

Jeg trodde du mente at dere skulle ringe politiet og få nummeret fra dem slik at dere selv kunne ringe tilbake ...

Skrevet

for en tid tilbake 6 mnd eller noe skjedde det samme nemlig, holdt på slik i lang tid. men plutselig sluttet vedkommende å ringe og vi tenkte "YES" endelig.

Høres ut som om det er samme personen for å si det sånn. Ja som sagt kan det være en gammel x av sambo. Men kan jo ikke bevise det på noen måte, hun er den eneste vi kan TRO at det er. Hadde jeg hatt muligheten hadde vi jo prøvd å gå direkte til kilden fremfor å blande politiet inn liksom. Men vet ikke hvordan.

Vedkommende sier noe om at det skal bli oss to osv. Men denne xen som vi tror kanskje det kan være, de var sammen i ca 2 uker og han sier at hun var helt patetisk osv, men at hun tydeligvis var veldig forelsket i han.

kan h*n ikke bare la oss være i fred:(

Skrevet

gå til politiet og si alt, sa kan de prøve å få sjekket opp nr.

herregud må jo være psyko eller noe.. skulle vært bura inne;)

lykke til med å finne d ut

Skrevet

tusen takk baby-tutta:) hehe.

det som holder meg igjen er liksom tanken om at politiet har bedre ting å gjøre enn å bruke tiden på telefon terror. hehe.Syns nesten det blir litt flaut liksom, skal snakke med sambo i ettermiddag slik at vi finenr ut av hva vi skal gjøre. :)

takker for støtten jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...