SOMMER :) Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Hvis dere ikke orker å gjøre alt, men vil at det skal se greit ut? Jeg syns kjøkkenet skal se greit ut. Vil ikke at oppvasken skal stå for lenge (nå må jeg snart vaske opp...). Og så prioriterer jeg å vaske klær.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 ja samme her..først og fremst oppvask og klær..klarer ikke slappe av hvis jeg vet det er rot på kjøkkenet.. Men å begynne på kjøkkenet leder veeldig ofte til en ryddig stue også,hehe:o)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 prioriterer kjøkkenet jeg, har rot og gammal oppvask der! Ellers rydding, sånn at det ser ryddig ut, selv om det ikke er så reint. Er ikke flink til å støvsuge og tørke støv.
SusyQ Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Støvsuging. Synes det er det som synes best, Og naturligvis at overflater på bad og kjøkken er rene. I en hektisk hverdag skjer desverre klesvask gjerne først etter to-tre uker når jeg overhodet ikke har noe igjen jeg har lyst til å ha på meg ;-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 skulle ikke stå: har rot og gammal oppvask, skulle stå: hater rot og gammal oppvask! hehe!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 støvsuging, så det slipper å hoppe hybelkaniner rundt her når noen går over gulvet=) kjøkkenet liker jeg også å ha i orden, samt å hive på en maskin me klær, men er ikke like flink til å huske å henge dem opp når dem er ferdig bestandig=)
fox`y Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 ting jeg gjør vær dag er støvsuging,vask av klær, wc,kjøkkenet rydder jeg me en gang jeg har spist eller noe og mopping av gulv tar jeg når lillemann har lagt seg:O) liker å ha d ryddig og någenlunde rent rundt meg hele tiden.... sambo sier jeg må roe ne litt for jeg sliter ut gulva hehe...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 først oppvasken og kjøkkenet, deretter stua (fjerne sjokoladepapir og brukte glass osv) deretter kattedoene, så klesvask og så gulvene.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Kjøkkenet, stua ,badet Det er der det er mest rot uansett hos oss. Her går vaskemaskina opptil 2 ganger om dagen til vanlig, så det er en gammel vane å sette på den om morgenen. Oppvasken og søpla har høyeste prioritet her, jeg hater et rotete kjøkken!
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Generell rydding egentlig, ryddige overflater ser alltid bra ut, rydder av bord, gulvet osv (blir jo endel rot fra både oss og ikke minst ungene!), både på stue, gang, bad og kjøkken. Med en gang det er ryddet ser det 10 ganger bedre ut og da er det også lettere å gjøre rent. Så skal huset se strøkent ut gjør jeg det som oftest i denen rekkefølgen: Rydder på stue, gang, bad, kjøkken og soverommene. Vasker av det grøvste på bord og kjøkkenbenker, bare feier alle smuler og rusk ned på gulvet. Vasker badene. Støvsuger over alt. Vasker grundig av kjøkkenet og rydder helt, helt av der, evt vasker gulv til slutt om det er tid.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 støvesuging/vasking av gulv!!! har en hund som reker såååå veldig..det er første prio..
"husmor"med lille Nora Skrevet 6. juni 2007 #12 Skrevet 6. juni 2007 kjøkkene og oppvasken liker eg at er ryddig. toalettet skrubber eg nåkså ofte. 2 ganger i uken.
Sommerfugl78 Skrevet 6. juni 2007 #13 Skrevet 6. juni 2007 Kjøkkenbenk og oppvask først + tomme glass og slikt i stua. Støvsuge, vasken på badet. Rydder enkle ting som å legge putene i sofaen pent. Stor klesvask en gang i uka + litt innimellom. Har ikke så stor leilighet, så det er mye jeg rett og slett ikke vet hvor jeg skal gjøre av! Så da blir det litt rotete selv om jeg liker å ha det ryddig.
Alba44 Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 Her prioriteres først kjøkken og bad. Det merkes først syns jeg. Ikkeno alright å lage mat i rot, og ikkeno alright å vaske og stelle seg i rot )
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #15 Skrevet 6. juni 2007 Klesvask. Og så støvtørking. Mannen min hjelper meg med det meste annet:)*elsk*
hit og dit Skrevet 6. juni 2007 #16 Skrevet 6. juni 2007 Kjøkkenet - oppvask (har ikkje oppvaskmaskin) og rein kjøkkenbenk Rydding - blir gal av rot Støvsuging - har bikkje så det må skje daglig
PintSizedDictator Skrevet 6. juni 2007 #17 Skrevet 6. juni 2007 Vel utifra hvert rom så prioriterer eg slik: Kjøkken: Oppvask, gulv og kjøkkenbenk. Stue: Smårot, gulv og støvtørking Soverom: Sengen....skifte på og re opp og sånn Ellers vasker eg klær hver eneste dag hehe...*sukk* Og badet blir ryddet etterhvert som rotet dukker opp...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #18 Skrevet 6. juni 2007 Jeg prioriterer å vaske toalettet, vasken på badet og å støvsuge. Har ikke så stor leilighet så det går fort å få unna dette.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 Har åpen kjøkkenløsning, så liker å ha d ryddig på kjøkkenet...ikke kjekt å sitte i sofaen og se på rot på kjøkkenbenk og komfyr...Ellers rydder jeg i stuen, rer sengen, vasker klær og sørger for at badet er ryddig hver dag...Var IKKE flink til å holde d rent og ryddig tidligere, men etter at vi flyttet hit for en mnd siden har jeg vært kjempeflink... Er skikkelig stolt over meg selv, og merker jo d at både meg og sambo trives MYE bedre når d er fint og ryddig rundt oss Så tar vi en ordentlig helgevask sammen hver fredag eller lørdag..da vasker vi badet, tørker støv, støvsuger og vasker gulv...Skifte på sengen gjør jeg innimellom etter behov
Tpop Skrevet 6. juni 2007 #20 Skrevet 6. juni 2007 Har også åpen løsning så man ser alt rotet hvis det er noe. Jeg har fått bekjed om å ikke gjøre noe husarbeid og ta det med ro pga kynnere, så mannen min er flink til å rydde opp. Jeg er med å pusler og rydder litt, men må sette meg ofte:) Vi vasker huset en dag i uka(han må gjøre det alene nå da), så vi prøver å få ryddet opp etter oss med en gang for hvis ikke så blir det lang jobb hver gang en dag i uka.
*RutIetutt* Skrevet 6. juni 2007 #21 Skrevet 6. juni 2007 At kjøkkenet er rent og ryddig...og rene klær.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. juni 2007 #22 Skrevet 7. juni 2007 Støv på gulvet- hater hybelkaniner. Kjøkkenet er bare ryddig, vasker opp etter hver gang vi har spist- da vi har åpen løsning- og støv på bilder og tv og sann ser en ikke så godt. Er også veldig lurt å sette enten grønnsåpe eller sann ajax flower power rosa vaskemiddel i en skål, så lurer man de som kommer på besøk til å tro at en har vasket.
Propellmamma til 2 Skrevet 7. juni 2007 #23 Skrevet 7. juni 2007 Vi prøver alltid å holde det ryddig, om ikke så altfor rent, for vi bor i en ganske liten leilighet. Ellers er klesvask og å få satt på oppvaskmaskinen viktigst. Pisker mannen min rundt med moppen hvis det blir for ille :-) Og vasker ofte over doen og vasken selv om jeg ikke orker å vaske badet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå