nickoline og supermann Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 skal sette inn min om en time........er det vondt etterpå. hvor fort virker den....... etter neste mens kanskje?
ZamZam Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Hei... Satte min på fredag så langtidvirkning kan jeg nok ikke utale meg om. Jge hadde lokalbedøvende plaster der de satt inn sprøyten, men ikke der de dyttet inn p-staven. Det brenner litt og jeg har fått et hærlig blåmerke, men jeg syens det var mindre vondt enn det og sette veneflo. Tok fem min fra åpningen av pakka til den var satt så det jo ikke snakk om lang smerte.. Vil gjerne også vite litt om langtidsvirkningen, dvs hva kan jeg forvente meg vidre fordi jeg har ikke noen symp enda..
Nit@™ Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Det er ikke vondt etterpå, bare ømt. Den virker fra dag 1 den. Du får på en bandasje i 1 døgn slik at du ikke blir så blå/gul/lilla osv )
ZamZam Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 *tar over tråden* Når begynner man å blø da? Man skal jo liksom blø som en gris etterpå, men jeg har ikke sett noe til det enda og venter spent på at helvete skal bryte løs, evt fosse løs... Jeg får veldig lett blåmerker og fikk bare på et plaster så det var vel derfor jeg ble blå og lilla, men jeg kan leve med at jeg har et blåmerke uten problemmer, hadde hatt mer problemmer med å leve med hvis jeg glemte en pille eller tre...
nickoline og supermann Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2007 skal den ikke virke i 3 år da? jeg går for det i utgangspunktet fordi sambo ikke vil ha flere barn:( blir nok et tema om et år eller 2 men foreløpig har jeg akseptert det:( Nesten ihvertfall. Jeg er redd for bivirkningene jeg.......stod at å legge på seg var veldig vanlig, mens reduksjon var vanlig.....også redd for irritasjonsbivirkningen. Har jo ikke lyst å gå rundt som en hormonell megge heller......... ja, rett og slett redd for mitt gode humør:) Er det snakk om en 1/2 kg skal jeg nok overleve det, men har jo ikke lyst å blli tykk heller. Er jo litt rund i kantene nå også..... vil jo egentlig gjerne ned en 3-4 kg! Ja ja.....vi får se hva som skjer!
Nit@™ Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Blø som en gris? Er deg vanlig da? Har ikke hørt det jeg. Men det tok laaang tid før jeg kom i syklus igjen. 5 mnd med småblødninger. Ville egentlig fjerne den da gyn ba meg vente 1 mnd. Han hadde rett )
nickoline og supermann Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2007 Jeg ville egentlig sette min før helgen for da var jeg i begynnelsen av mens. Nå er jeg ferdig. Kan sette den 5 dager etter mens, men har også hørt at man kan blø en del hvis den forstyrrer syklusen. Skal takle å blø litt til etter cerazette blødninger hver 14. dag og et 3 dagers mareritt med spiral........har ikke hørt at man skal styrtblø altså. kun vanlige blødninger........står også i vedlegget!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Den funker samme dag. Men vær obs på at du kan få problemer med blødninger. Og det anbefales grav test hver tredje mnd tror jeg hvis man mister mensen av den
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Jeg gikk ned to eller tre kg når jeg begynte med den
Nit@™ Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Den kan sitte i 3 år ja. Det ligger et kort i pakka som legen skriver på. Det er i tilfelle det skjer noe slik at andre vet at du har den (info om implantat), der står det også dato når du må bytte/ta den ut!
nickoline og supermann Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. juni 2007 takk for svar. den er nå satt på plass. ikke vondt. blødningene blir nok ikke verre enn cerazette og spiralblødningene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå